استاندار يزد تأكيد كرد:

توجه ويژه مسئولان ارشد استان به اشتغال و رفاه جامعه كارگري

استاندار يزد گفت: دولت تدبير و اميد و مسئولان ارشد استان به اشتغال و رفاه جامعه كارگري توجه ویژه‌ای دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه جلسه شوراي هماهنگي تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان با حضور استاندار يزد، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حوزه روابط كار، مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان و نمايندگان دستگاه‌های عضو اين شورا در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تبريك ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: استان يزد دومين استان معدني و چهارمين استان صنعتي كشور است و در حوزه صنعت، معدن و نساجي فعالیت‌های چشمگيري داشته است.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: استان يزد علاوه بر اينكه يك استان پيشتاز در حوزه صنعت و معدن است يك استان فرهنگي با شاخص‌های بالاي فرهنگ محسوب می‌شود و در استان براي رفاه جامعه كارگري و اشتغال كارگران اقدامات مطلوبي انجام‌شده است.
وي افزود: خوشبختانه در استان يزد رابطه بين كارفرمايان و كارگران مناسب است و جامعه كارگري و كارفرمايي در استان احساس منافع مشترك دارند.
ميرمحمدي تصريح كرد: كارفرمايان استان غالباً دنبال سودجويي نيستند و كارگران نيز با سخت‌کوشی، تلاش و همت بالا نقش مهمي در افزايش توليدات همراه باکیفیت مناسب در استان داشته‌اند.
استاندار يزد اظهار داشت: نبايد نگاه تک‌بعدی حمايتي به جامعه كارگري داشته باشيم بلكه دادن آموزش مستمر به كارگران با توجه به فنّاوری‌های روز، امري ضروري و اجتناب‌ناپذیر است.
وي ادامه داد: لازم است كارفرمايان نيز از تجهيزات مدرن، دانش و فناوری‌های نوين استفاده كنند و كيفيت محصولات توليدي را افزايش دهند.
ميرمحمدي افزود: شناسايي بازارهاي هدف و دسترسي به بازارهاي مطمئن صادراتي نيز بايد موردتوجه توليدكنندگان، صنعتگران و صادركنندگان قرار گيرد تا بتوانيم در جهت افزايش صادرات، توليدات و در راستاي توسعه پايدار استان گام‌های اساسي برداريم.


ركورد همراه با تورم اقتصاد كشور را فلج كرده بود


معاون روابط كار وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در اين جلسه با تبريك ایام‌الله دهه فجر گفت: دولت تدبير و اميد در شرايطي آغاز به فعاليت كرد كه تورم 30 و نيم درصدي همراه با ركود اقتصادي كشور را فلج كرده بود.
«سید حسن هفده تن» اظهار داشت: رشد اقتصادي مثبت چهار و شش‌دهم درصد در دولت هشتم نيز در پايان دولت‌های نهم و دهم به منفي هشت و شش‌دهم درصد رسيد و بسياري از واحدهاي توليدي و صنعتي به حالت تعطيل و نيمه تعطيل درآمدند.
وي ادامه داد: دولت تدبير و اميد توجه ویژه‌ای به بهبود شرايط كار و توليدات داخلي دارد و در حوزه روابط كار اقدامات جديدي را در دستور کارداریم تا به‌صورت هم‌زمان امنيت شغلي كارگران و سرمايه كارفرمايان را تأمين كنيم.
هفده تن با اشاره به نرخ پائين بيكاري در استان يزد اظهار اميدواري كرد: اين استان به‌عنوان الگوي يك توسعه پايدار و متوازن سرمشق برنامه‌ریزی براي بقيه استان‌ها قرار گيرد.
گفتني است در پايان اين جلسه از توجه و حمایت‌های ويژه استاندار يزد و مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان به جامعه كارگري با اهداء لوح تقدير وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تجليل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات