مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري یزد مطرح کرد :

توجه ویژه دولت به مشارکت روستاییان در امر توسعه روستاها

مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار یزد با مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري ، در این دیدار با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مشارکت روستاییان در امر توسعه روستاها،  اظهار داشت : به منظور ایجاد بستر مناسب جهت تقویت مشارکت روستاییان  و در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی ، روستاییان  با راه اندازی شرکت های تعاونی توسعه روستایی ، می توانند از وام های کم بهره صندوق کارآفرینی و امید بهره‌مند شوند .
"محمود شاکری شمسی"  ادامه داد : تسهیلات تعاونی‌های توسعه روستایی در روستاهای مرزی با نرخ سود صفر درصد و در سایر روستاها با نرخ سود 3 درصد پرداخت می‌شود.
وی افزود: سرمایه مورد نیاز برای راه‌ اندازی تعاونی‌های توسعه روستایی با عضویت 25 تا 49 خانوار ، حداقل 200 میلیون تا 750 میلیون تومان است و در این صورت 40 درصد از کل سرمایه مورد نیاز باید سهم آورده اعضا باشد و 60 درصد به صورت تسهیلات توسط دولت تامین می‌شود.
مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري گفت : سرمایه راه اندازی شرکت های تعاونی توسعه روستایی با عضویت 50 تا 99 خانوار ، یک میلیارد تومان است که 35 درصد سرمایه ، سهم آورده اعضا و 65 درصد به صورت تسهیلات می باشد و هر چه تعداد خانوارهای عضو تعاونی‌های توسعه روستایی افزایش یابد، سهم آورده اعضا از سرمایه مورد نیاز کاهش می‌یابد.
شاکری شمسی خاطر نشان کرد : دوره  بازپرداخت تسهیلات حداکثر 4 سال و  پس از گذشت یکسال از راه‌اندازی تعاونی‌های توسعه روستایی آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد : در طرح های غیر مشارکتی در مناطق روستایی غیرمرزی نیز نرخ کارمزد 10 درصد و در مناطق مرزی 7 درصد است  که حداقل سرمایه 200 میلیون و حداکثر آن 4 میلیارد تومان می باشد .
"عباس ملازینلی" مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار نیز در این دیدار بر تعامل و همکاری اداره کل روابط عمومی استانداری با دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري درحوزه اطلاع رسانی به منظور آگاهی رسانی به جامعه در خصوص اعطای تسهیلات و اقدامات انجام شده در روستاها تاکید کرد .
گفتنی است در این دیدار مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري یزد و مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار در رابطه با فعالیت ها و وظایف این دفتر بحث و تبادل نظر کردند .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات