مصوبات ستاد استانی کرونا اعلام شد

توسط جانشین ستاد کرونا استان یزد؛

مصوبات جدید ستاد استانی کرونا توسط معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی اعلام شد. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ ستاد استانی کرونا به ریاست علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار یزد وجانشین ستاد استانی  کرونا در تالار کوثر استانداری یزد تشکیل جلسه داد. 
عزیزی در این جلسه ضمن بیان این نکته که ما در زمینه سلامت مردم با کسی  تعارف نداریم ابراز داشت: سلامت مردم در اولویت برنامه ها و خط قرمز مدیران ارشد استان است. 

وی در ادامه به بیان مصوبات جلسه امروز پرداخت که به شرح ذیل است؛ 
1.کلیه کلاس ها در  دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار خواهند شد و در همین راستا تمامی دانشجویان باید حداقل  دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده و تست پی سی آر منفی را به دانشگاه ارائه دهند 

2.مدارس استان نیز باید بر اساس دستورالعمل 07 کلاس های خود را در مقاطع دبستان و متوسطه به صورت حضوری برگزار کنند و تنها کلاس هایی مجاز به تعطیلی هستند که معلم دچار بیماری شده باشد البته حضور دانش آموزان بیمار نیز در مدارس ممنوع است. 

3. دانش آموزان در مقاطع مختلف باید حداقل دو دوز واکسن دریافت کرده باشند و برای کودکان 5 تا 12 سال نیز تزریق حداقل یک دوز واکسن ضروری است. 

4.تمامی معلمان و کارمندان دولت باید دوز سوم  بهواکسیناسیون را دریافت کنند. 

6.هرگونه تجمع باید با مجوز فرمانداری ها بوده و همچنین نظارت جدی بر اصناف به ویژه تالارهای عروسی صورت گیرد چرا که بیشترین تخلفات در این اماکن انجام می شود. 

7.ورود به اماکن دولتی بدون ماسک ممنوع بوده و باید مراجعین هنگام مراجعه سه دوز واکسن را دریافت کرده و یا حداقل دو دوز واکسن دریافت و تست پی سی آر منفی ارائه دهند.

8.صدا و سیما ملکف است با برگزاری میزگردهای علمی با حضور متخصصین مرتبط با حوزه کرونا همچنین متخصصان اطفال ، زنان و زایمان و آموزش و پرورش اطمینان خانواده ها را برای واکسیناسیون فرزندان افزایش دهند 

9. مدیران صنایع، افراد شاغل در شهرک های صنعتی و کارگران کارخانجات ملزم به دریافت سه دوز واکسن و یا حداقل دو دوز به همراه ارائه تست منفی پی سی آر هستند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات