استاندار يزد مطرح كرد :

توسعه دولت الکترونیک مستلزم آموزش همگانی است

استاندار يزد پیش از ظهرچهارشنبه دوم تيرماه دركارگروه توسعه دولت الكترونيك استان گفت : آموزش همگانی و فراهم كردن تجهيزات لازم برای داشتن دولت الکترونیک امری ضروری است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ،کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان با حضور استاندار یزد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، رييس مركز برنامه ريزي ، نوسازي و توسعه فناوري اطلاعات استانداري و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد .
"سیدمحمد میرمحمدی" در این جلسه اظهار داشت : در كشور استفاده از سيستم هاي كامپيوتري براي حذف كاغذ از سيستم ثبت داده ها صورت گرفته اما علاقه جامعه به استفاده از اسناد دستي ، غيرقابل انكار است .
ميرمحمدي افزود: عبور از يك وضع به وضع ديگر ساده نيست و به تحول بينشي، ابزاري و تحول در روش و شيوه كار نياز دارد كه همه اين ها مستلزم آموزش همگانی ، فراهم كردن تجهيزات و امكانات همچنين داشتن آمادگي ها و بسترهای لازم است.
وي با اشاره به اينكه آغاز هر فعاليت يا تغييري، مشكلات جديدي را به وجود مي آورد كه نيازمند گذشت زمان است ، گفت : روند پياده سازي دولت الكترونيك در اداره ثبت احوال استان نيز بر اساس اين قاعده است و بعد از عبور از مسائل اوليه پيشرفت با سرعت بيشتري صورت خواهد گرفت.
استاندار يزد، مشكل كنوني اداره ثبت احوال استان در پياده سازي دولت الكترونيك را مشكل اعتباري دانست و بر همكاري دستگاههاي اجرايي با اين اداره کل تاكيدكرد.
ميرمحمدي در خصوص اتصال دستگاههاي اجرايي به پايگاه داده اداره ثبت احوال استان جهت سهولت در شناسايي افراد مراجعه كننده ، آمادگي دستگاههاي اجرايي براي ارتباط گيري با اين سازمان به منظور سهولت در خدمات رساني به مردم استان را خواستار شد .
وي ايجاد و گسترش دولت الكترونيك را به منظور برقراري ارتباطات بيشتر بين دستگاههاي اجرايي عنوان و اظهار كرد: در حال حاضر دو استان قم و البرز به عنوان پايلوت به پايگاه داده سازمان ثبت احوال استان هايشان دسترسي دارند و اطلاعات را اخذ مي كنند كه در صورت نتايج  مفيد اين طرح در اين دو استان ، مي توان اين فعاليت را به تمام كشور تعميم داد.
میرمحمدی اظهار داشت : چهره نگاري نيز به عنوان عنصراصلي شناسايي افراد نمي تواند مورد استفاده قرار گيرد زيرا با وجود صورت سازي هاي متعدد ، امكان جعل وجود دارد و مشكلات بسياري را به دنبال خواهد داشت .
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به حكمت خداوندي در خلق اثر انگشت منحصر به فرد بيان كرد : يكي از خلل ناپذيرترين عناصر شناسايي و هويت سنجي افراد ، اثر انگشت است كه براي هميشه ثابت مي ماند و امكان تقلب و فساد را در جامعه كاهش مي دهد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد : بتوانيم شاهد توفيقات بيشتري در ارائه خدمات لازم به مردم و عمل به وظايف خود باشيم.
گفتني است در ابتداي اين جلسه گزارشي از روند پياده سازي دولت الكترونيك در اداره کل ثبت احوال استان ارائه  شد و اعضاي كارگروه به بحث  وتبادل نظر در اين زمینه پرداختند .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات