توسعه مشاغل خرد؛ راهکاری موثر برای کاهش آمار بیکاری در استان

استاندار یزد با اشاره به الگوی بیکاری استان و نرخ بالای بیکاری زنان خانه دار و دختران در استان گفت: در این راستا لازم است همه دستگاه های مربوطه اقدامات لازم را جهت توسعه و حمایت از مشاغل خرد و خانگی انجام داده و هم افزایی مناسبی روی پروژه های موفق این حوزه داشته باشند چرا که الگوی بیکاری استان موید لزوم سرمایه گذاری و توجه بیشتر به حوزه مشاغل خرد در استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکترطالبی در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که به منظور بررسی طرح ها و برنامه های قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان به منظور تحقق شعار سال و همچنین چگونگی اجرای طرح توسعه پروژه های اقتصاد مقاومتی با محوریت قرارگاه سازندگی و در محل قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ بیکاری استان، تصریح کرد: الگوی بیکاری استان موید لزوم سرمایه گذاری و توجه بیشتر به حوزه مشاغل خرد در استان است.
وی به نرخ بالای بیکاری زنان خانه دار و دختران در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است همه دستگاه های مربوطه اقدامات لازم جهت توسعه و حمایت از مشاغل خرد و خانگی را انجام داده و هم افزایی مناسبی روی پروژه های موفق این حوزه داشته باشند.  
استانداریزد با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان " سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" توسط رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: یکی از محورهایی که در سال جاری باید به عنوان یک شاخص در حوزه تولید استان دنبال شود مشاغل خرد و خانگی است.
دکتر طالبی به ضرورت همفکری دستگاه ها در راستای تحقق شعار سال پرداخت و گفت: در این مسیر باید برنامه ریزی های لازم جهت پشتیبانی از تولید و تولیدکنندگان و مانع زدایی از مسیر حرکت آن ها، با بهره گیری از ظرفیت های موجود صورت بگیرد.
وی در ادامه ظرفیت ها و توانمندی های سپاه را فرصت خوبی برای تولید، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان عنوان و بر بکارگیری ظرفیت های مغفول مانده در سایر دستگاه های استان در حوزه تولید و اشتغال تاکید کرد.
استاندار یزد در انتها اظهارداشت: امیدواریم با تعامل و انسجام هرچه بیشتر دستگاه های استان و بهره گیری از ظرفیت های بسیار خوب موجود در استان بتوانیم گام های موثری در عرصه تولید و اشتغال برداریم.
گفتنی است، پیش از این نشست، استاندار  به بازدید از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان پرداخت.
این نمایشگاه به معرفی محصولات و خدمات مشاغل خرد تحت حمایت این مجموعه از جمله صنایع دستی و عذایی و همچنین تولیدات حوزه نساجی می پرداخت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات