معاون اقتصادی استاندار یزد در مراسم کلنگ زنی نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی بهاباد:

تولید انرژی‌های خورشیدی یکی از محورهای دهگانه در اولویت یزد نوین است

معاون اقتصادی استاندار یزد نیز با بیان اینکه تولید انرژی‌های خورشیدی یکی از محورهای دهگانه در اولویت یزد نوین است گفت: هم اکنون ظرفیت اسمی تولید برق در استان یزد 2750 مگاوات است البته تولید واقعی برق استان 2100 مگاوات است که در زمان پیک مصرف، 75 درصد آن در حوزه صنعت استفاده می‌شود که این میزان در کشور بی‌نظیر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ کلنگ ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی بهاباد یزد با حضور مهندس سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به زمین زده شد

مهندس عظیمی دراین مراسم  با بیان اینکه تولید انرژی‌های خورشیدی یکی از محورهای دهگانه در اولویت یزد نوین است گفت: هم اکنون ظرفیت اسمی تولید برق در استان یزد 2750 مگاوات است البته تولید واقعی برق استان 2100 مگاوات است که در زمان پیک مصرف، 75 درصد آن در حوزه صنعت استفاده می‌شود که این میزان در کشور بی‌نظیر است.
وی به خاموشی برق صنایع در سالهای گذشته در زمان اوج مصرف استان اشاره و این کسری را معادل  900 مگاوات خاموشی ذکر کرد.

معاون استاندار یزد گفت: امسال شرکت فولاد آلیاژی ایران با مصرف حدود 70 مگاوات را از لیست خاموشی صنایع خارج کردیم چرا که 16 صنعت کشور وابسته به تولید آن است و از طرفی شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز کمک خوبی به تامین برق استان کرده است.

عظیمی تولید حال حاضر برق خورشیدی در استان را 83.5 مگاوات ذکر کرد و.گفت: استان یزد از این حیث با فاصله زیادی از استان دوم، در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

وی از تصویب تولید 2000 مگاوات برق خورشیدی در استان از سوی هیات دولت برای هدفگذاری طی چهار سال دولت سیزدهم خبر داد و افزود: 150 مگاوات از این میزان انرژی در قالب برق انشعابی با کمک  دستگاه‌های حمایتی و 1850 مگاوات نیز براساس سیاست‌های ساتیا مدنظر است که از این میزان 600 مگاوات برای امسال تعریف شده است.

معاون استاندار دو وظیفه اصلی استان در این رابطه را برقراری اتصال نیروگاه به شبکه و تخصیص زمین بیان کرد و گفت: خوشبختانه فرایند واگذاری زمین یک روزه شده و همزمان قرارداد مربوط به اتصال نیز منعقد می‌شود که شرایط خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات