استاندار یزد:

جامعۀ بشری تشنۀ عدالت، محبّت و اصلاح مدّ نظر امام حسین(ع) و ائمۀ اطهار(ع) است

استاندار يزد به مناسبت فرارسيدن ماه محرّم پیامی صادر کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل پیام «سیدمحمد میرمحمدی» به شرح زیر است:


بسم اللّه الرّحمن الرّحيم


خون حسين بن علي در رگ ياران او                      مردم آزاده همه، طفل دبستانِ او
رفته به اوج سماء، نعرۀ  مستان او                       كام فلك تشنۀ آن، ميِ عرفانِ او


حديث عاشورا و حماسة خونبار حضرت ثارالله ، حسين بن علي(ع)، نسل به نسل، ديار به ديار و سينه به سينه نقل شده است و چراغي روشن، فراسوي همة مسلمانان، احرار و آزادگان و اَحباب و دوستداران اهل بيت(ع) مي باشد.
قيام والا و حماسة ماناي حضرت حسين(ع) كه براي اصلاح امّت جدّش بود، در برخي مقاطع تاريخي و دوران حاكمان مستبد  به سنت‌هايي خرافي و توخالي محدود شد كه بعضاً موجب وهن اسلام و مستمسكي براي مخدوش كردن چهرۀ‌ مسلمانان شد و اينك بر ماست كه با پالايش آگاهانه و عالمانۀ آيين تكريم محرّم، پيام رساي حضرت اباعبدالله(ع) را  با گوش جان بشنويم و از محتواي ناب انديشه، مرام و سيرة آن امام همام، جانمان را سيراب سازيم تا در هر محرّم، دلمان، روانمان و ايمانمان جلايي مضاعف يابد.
عاشوراي مقارن با روز چهارشنبه 21 مهرماه سال 59 هجري شمسي را  ما در حالي در روز چهارشنبه 21 مهرماه سال 1395 هجري شمسي، تكريم و تعظيم مي داريم كه امروز جامعة بشري، به عدالت، محبت،  مودت، عبوديّت و اصلاح مدّ نظر حسين و جدّش، حسين و پدرش، حسين و مادرش، حسين و برادرش و نهايتاً حسين و فرزندان پاك و مطهرش، تشنه و تشنه تر است.
آرزومنديم كه حضرت حسين(ع) و حديث عاشورا در ميان جامعة بشري، روز به روز و بيش از پيش شناخته شود و همۀ شيعيان و مناديان نام نامي حضرتش، به واقع شنوندگان فهيم نداي "هل من ناصر" حسيني و ياري كنندگاني آگاه براي همة امامان معصوم، صديق و نيك انديش خود باشند.
اميد كه با لطف و عنايت حق تعالي و  با نگاه و دعاي خير مقرّبان درگاه احديّت، چشم همة ما به نور چراغ ايمان و عرفان حضرت حسين(ع)، فروغ يافته و جزو مسافران اين كشتي نجات و از رستگاران باشيم.
در پايان ارادت خود را به همۀ هیئت هاي عزاداري، مداحان اهل بيت عصمت و طهارت، شعراي آئيني استان بويژه جوانان عزيز و دلداده اي كه عاشقانه در هيئت ها شركت می کنند ابراز مي نمايم و اميد است با حضور گستردۀ جوانان شايسته كه عشق به مولا، ايمان به خداي منان و متانت، وقار و اخلاص را در مراسم عزاي حضرت اباعبدالله(ع) بازتاب مي دهند و در عرصۀ خودسازي انقلابي تلاش مي¬کنند موفق و موجب سربلندي جوامع اسلامي شوند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات