مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري:

جايگاه بانوان در فعاليت هاي اقتصادي تقویت شود

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در نشست هم اندیشی اتاق فكر كارآفريني و اشتغال بانوان استان گفت: تقويت جايگاه بانوان در فعاليت هاي اقتصادي با نگاه كارآفريني، ضروري است و بايد بر مبناي شكوفا شدن خلاقيت و مهارت دنبال شود.

به گزارش اداره كل حوزۀ استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 14 مهرماه نشست اتاق فكر كارآفريني و اشتغال بانوان استان با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و اعضاي اين اتاق در محل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري برگزار شد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در  اين نشست بيان كرد: فعاليت و حضور اثرگذار بانوان در زمینه های اقتصادي و كارآفريني،  نيازمند بازتعريف و ايجاد جریان انگیزشی براي بهره گيري بيشتر جامعه از استعدادهاي بالقوۀ افراد خلاق و خود باور است.
«رقيه كرمانيان» ادامه داد: پيوند ايده هاي كارآفرين و منابع زيربنايي با توجه به پتانسيل هاي شاخص بانوان هر منطقه از موضوعاتي است كه نيازمند نگاه كارشناسي و فرصت آفرين است.
وی گفت: ظرفيت هاي حمايتي بسيار خوبي در دستگاه هاي اجرايي گوناگون براي پشتیبانی از مشاغل خُرد و خانگي بانوان وجود دارد كه مي توان با اطلاع رساني موثر، جامعه را از این ظرفيت ها، آگاه و زمينه فعاليت افراد بيشتري را به وجود آورد.
کرمانیان افزود: زماني كه مردم نسبت به خدمات و زمينه هاي موجود براي گسترش فعاليت هاي كارآفرين و اشتغال زا آگاهي داشته باشند و بتوانند از امكانات  به صورت صحيح استفاده كنند، توانمندي و خلاقيت ها در قالب پيشرفت و توسعه قرار مي گيرد.
وي یادآور شد: با بررسي قوانين حوزه كارآفريني، بايد خلاء هاي قانوني در اين زمينه شناخته شود و راهكارهايي براي رفع موانع گسترش كارآفريني خلاقيت محور به ويژه براي بانوان ارائه شود.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در پایان سخنان خود مطالعات بازار برای شناخت زمینه های سودآور و پایدار در شغل را ضروری دانست و گفت: اگر نیاز مصرف کننده و بازار به خوبی شناخته شود می توان بر همین مبنا فعالیت های اقتصادی را برای بانوان برنامه ریزی کرد.
گفتني است در اين نشست، اعضاي اتاق فكر كارآفريني و اشتغال بانوان استان به گفت و گو در زمينه توانمندي هاي بانوان، اهميت شكوفايي استعدادها و خلاقيت، بازاريابي و فروش، ايجاد شبكه آموزش، فن آوري و توليد با توجه به شرايط استان و زمينه های اشتغال و فعاليت بانوان پرداخته شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات