جذب سرمایه‌گذاری مسیر مطمئن جهش تولید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سرمایه‌گذاری و شناسایی فرصت‌های جدید را مسیر موثر و مطمئن جهش تولید در استان دانست و بر حمایت حداکثری از کارآفرینان به‌ویژه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان به ریاست "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضو‌ر "‌اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و اعضای این کارگروه در سالن کوثر استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست با تاکید بر شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید برای سرمایه گذاران در استان و حمایت حداکثری از فعالان و کارآفرینان به ویژه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذاری را مسیر مطمئن و موثر برای ‌جهش تولید و توسعه استان دانست.
عظیمی ادامه داد: توجه به ظرفیت سرمایه‌گذاری و شناسایی آسیب‌های این حوزه به بهبود فضای کسب و کار کمک می کند و به همین منظور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در استان را با اجرای طرح هایی توسط کنسرسیوم شرکت های مطالعاتی پارک علم و فناوری ‌یزد در دستورکار خود قرار داده است.
وی هدف از اجرای این طرح ها را ایجاد اشتغال، کمک به ‌جهش تولید و جذب سرمایه‌گذار در استان یزد عنوان و خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در یزد باید منطبق با مزیت های استان باشد و به تکمیل زنجیره ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از خام‌فروشی کمک کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: مانند آنچه در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا در استان اتفاق افتاد و شاهد بودیم که مجوز فعالیت واحدهای تولیدی در حوزه مواد بهداشتی و ضدعفونی و تولید ماسک یک روزه صادر شد، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کسب و کار باید موانع اداری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع کنند.


ضرورت توجه به اقتصاد دیجیتال در فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان


معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این نشست بر ضرورت توجه به اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان در فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تاکیدکرد.
"اکرم فداکار" ادامه داد: در دنیای امروز شرکت‌های دانش بنیان در افزایش بهره‌وری و رونق تولید نقش انکارناپذیر‌ی دارند و دنیای آینده دنیایی مبتنی بر فناوری ارتباطات و اقتصاد دیجیتال است.
فداکار در پایان خاطرنشان کرد: چشم‌اندازی که برای استان یزد باید تعریف شود نباید منفعلانه باشد بلکه لازم است به دنبال اهداف بلندپروازانه در مسیر توسعه استان باشیم و دانشگاه‌های ما با آسیب شناسی رشته‌های دانشگاهی موجود خود، نیروها و فارغ‌التحصیلانی کارآمد و نوآور را نه‌تنها برای استان که برای کشور تربیت کنند.

★خبرنگار: مجید وفایی ‌شاهی★

‌★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات