معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد تاکید كرد:

جذب مشاركت مردم در توسعه و ترويج فرهنگ قرآني

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در كارگروه تخصصی فرهنگي و اجتماعي استان گفت: لازم است توسعه و ترويج فرهنگ قرآني با جذب مشاركت مردمي و بهره‌مندي از ابزارهاي تاثيرگذار اجتماعي انجام شود.

به گزارش اداره‌كل حوزۀ استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، كارگروه تخصصی فرهنگي و اجتماعي استان بعدازظهر سه‌شنبه 13 مهرماه با موضوع برنامه ريزي هفتۀ فرهنگ قرآن و عترت با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل تبليغ و ترويج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و اعضاي اين كارگروه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه بيان كرد: قرآن و عترت موضوعي است كه همۀ ما به نوعي نسبت به نشر آن در جامعه مديون هستيم و مسئوليت داريم و ساري و جاري كردن فرهنگ قرآني مستلزم شناخت ابعاد و ظرفيت هاي مختلف اين كتاب آسماني است.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: معرفي ارزش‌ها و موضوعات قرآني با استفاده از ابزارهاي نوين و زبان هنر در قالب برنامه هاي مختلف اثرگذاري بيشتري را به همراه خواهد داشت.
وي افزود: براي تاثيرگذاري بيشتر قرآن در جامعه بايد با ارائۀ برنامه‌هاي مناسب در هفتۀ فرهنگي قرآن و عترت، اين هفته به يك جريان فرهنگي در راستاي توجه به قرآن و عترت تبديل شود و آثار اين برنامه ها هميشه در جامعه ساري و جاري باشد.


استفاده از ظرفيت هاي هنر در ترويج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه


مديركل تبليغ و ترويج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نیز در اين جلسه گفت: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بر پايۀ حق، عدل و قرآن بنا شده است و اين قانون بر اهميت قرآن تاكيد دارد كه بايد اين موضوع پر رنگ تر و جامع تر مورد توجه قرار گيرد.
«اصغر اميرنيا» ادامه داد: از ابزار هنر و جنبه هاي مختلف آن مي توان براي توسعه و ترويج فرهنگ قرآني بهره‌مند شد و تمام دستگاه هاي اجرايي و مردم براي گام برداشتن در اين مسير مشتاق هستند.
وي بيان كرد: در قرآن كريم پاسخي براي تمام خواسته هاي بشر وجود دارد و قرآن معرف بهترين سبك زندگي، اقتصاد و فعاليت اجتماعي است كه بايد اين مفاهيم به شكل هنري و با زيبايي در جامعه مطرح و فرهنگ سازي شود.
اميرنيا افزود: براي پاسخ دادن به ذائقه هاي گوناگون بايد از تمام ظرفيت ها چون هنر، تبليغات، صنايع دستي، دانشگاه‌ها و دستاوردهاي علمي براي ايفاي نقش موثر استفاده كرد.
مديركل تبليغ و ترويج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بخش هاي گوناگون جشنوارۀ فرهنگ قرآن و عترت با توجه به توانمندي هاي هر منطقه به صورت استاني برنامه‌ريزي، زمان بندي و اجرا مي‌شود و نتايج آن در هفتۀ فرهنگ قرآن و عترت در كنار يكديگر ارائه خواهد شد.
اميرنيا در پايان سخنان خود با تاكيد بر ايجاد رونق اقتصادي بيان كرد: علما و فضلاي ما بايد اطلاعات غني و كامل را در اختيار هنرمندان بگذارند تا آنها بتوانند" اقتصاد هنر ديني"  را در جامعه با ابزاري كه در اختيار دارند معرفي و مردم به فعاليت هاي ديني جذب شوند.
گفتني است در اين جلسه اعضاي كارگروه تخصصی فرهنگي و اجتماعی استان به بيان برنامه ها و توانمندي‌هاي دستگاه‌های خود در برگزاري هفتۀ فرهنگ قرآن و عترت در استان پرداختند و برنامه‌ريزي فعاليت ها در كميته‌هاي تخصصي در دستور كار قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات