حضور استاندار يزد در مراسم تجليل از قضات نمونه استان

استاندار يزد در مراسم تجليل از قضات نمونه استان ، حضور يافت.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ، "سيدمحمد ميرمحمدي "  صبح يك شنبه 16 آذر ماه باحضور در اداره كل دادگستري استان، در مراسم تجليل از قضات نمونه استان يزد شركت نمود.
در اين مراسم "رنجبر" معاون دادسراي انتظامي در امور نظارت و ارزيابي قضات كشور، مهمترين علل آسيبها در حوزه  قضاوت را عدم رعايت تقوي و فراموش كردن ياد خدا دانست و گفت : سيستم نظارتي ما، به صورت پنهان و آشكار عمل مي كند.
اين مقام مسئول قضايي افزود : در استان يزد تاكنون دو دوره بازرسي از قضات صورت گرفته و قضات شاخص شناسايي و به رياست قوه قضائيه معرفي شده اند.
رنجبر با بيان اين موضوع كه هر ساله 800 قاضي جذب دستگاه قضايي مي شوند " گفت: هدف ، رسيدن به عدالت و برپايي حق است.
وي بروز مشكلات اقتصادي و عدم اشتغال را در افزايش جرائم و ناهنجاريهاي اجتماعي مؤثر دانست و گفت : بايد از ظرفيتهاي قانون مجازات اسلامي توسط قضات استفاده شود و مجازات زندان به عنوان اولين مجازات در نظر گرفته نشود.
معاون دادسراي انتظامي امور نظارت و ارزيابي قضات كشور، معيارهاي انتخاب قضات شايسته تقدير را " تدين و عشق به نظام و ولايت فقيه ، بهره مندي از دانش و مهارت قضايي، خدمت صادقانه و بي ادعا و داشتن روحيه خدمتي، بدهكار بودن نسبت به نظام و نه طلبكار بودن ، داشتن دغدغه احقاق حق مردم، داشتن حسن خلق و ادب نسبت به مردم، رعايت شأن قضايي و حسن شهرت برشمرد.
گفتني است در اين مراسم، 13 تن از قضات نمونه استان، از جمله 2 نفر از بانوان شاغل در اين سمت، لوح تقدير اهدايي از سوي رييس قوه قضاييه را از دستان نماينده ولي فقيه در استان، استاندار يزد و معاون دادسراي انتظامي قضات و مديركل دادگستري استان دريافت كردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات