معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تاکید کرد :

حفاظت از منابع آبی، خاکی و محیط زیست؛ اولویت اول استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت : در وضعیت کنونی ، حفاظت از منابع آبی ، خاکی و محیط زیست استان ؛ بر ایجاد اشتغال اولویت دارد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان ، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از فرمانداران و مدیران سازمان ها در سالن  زنده یاد حمیدیا استانداری یزد برگزار شد .
"محمدرضا سید حسینی " در این جلسه اظهار داشت : ما در استان طی چند سال گذشته،  بی محابا بحث ایجاد کارخانه ها را داشتیم که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای استان های دیگر و اتباع بیگانه بوده است .
وی ادامه داد : در نتیجه ایجاد این کارخانه ها ، منابع آبی و خاکی  استان از بین رفتند و در بحث محیط زیست به دلیل آلایندگی این کارخانه ها دچار مشکل شده ایم .
سید حسینی تصریح کرد : در حال حاضر با وضعیت موجود، باید بین حفظ منابع خاک، آب وهوا یا ایجاد اشتغال یکی را انتخاب کنیم که استان یزد حفاظت از منابع را انتخاب کرده است و در نظر دارد کارخانه هایی که دارای آلایندگی بالا هستند را با مسائل آبی ، خاکی و محیط زیستی یزد منطبق کند یا آنها را از یزد انتقال دهد.
وی افزود: برای ما سلامت مردم ، ایجاد محیطی بهتر برای زندگی و حفظ منابع آب ، خاک و محیط زیست  برای نسل های آینده و جلوگیری از مهاجرت آنها ضروری است و آن را اولین و مهمترین وظیفه خود می دانیم.
سید حسینی خاطر نشان ساخت : اگر روال کنونی ادامه یابد و تنها به دلیل ایجاد آمار و ارقام اشتغال ، استان را محل استقرار کارخانه ها کنیم ، تبعات فرهنگی از حضور اتباع بیگانه و تبعات از بین رفتن منابع را نیز باید بپذیریم.  
وی اظهار کرد : علت شوری منابع آب در استان ، برداشت بی رویه است و فرمانداران باید تعارف و ملاحظه را کنار گذاشته و جلوی برخی زیاده خواهی ها را بگیرند .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اضافه کرد : جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان باید به صورت مستمر تشکیل و این مسئله ، با حساسیت بیشتری پیگیری شود.
سید حسینی در پایان سخنان خود گفت: معضل پایان یافتن منابع آبی ، نیاز به درایت و مدیریت فرمانداران دارد تا راه مقابله با حفر چاه های غیر مجاز و چاه های مجاز بدون کنتور هوشمند ، را بررسی کنند.  

گفتنی است در این جلسه ، آمار و گزارشی از وضعیت آب در استان یزد ارائه و پیرامون مشکلات و موانع موجود در حوزه حفاظت از منابع آبی استان ، بحث و تبادل نظر شد .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات