استاندار يزد:

حمايت از ايجاد تشكلهاي كارگري و حفظ حقوق كارگران مورد تاكيد ماست

استاندار یزد گفت : از آنجایی که كارگران را به عنوان یکی از بازوهای انقلاب اسلامی و یکی از پشتوانه های نظام می شناسیم بی توجه به هیچ یک از مسائل کارگران نیستیم و علاقه مند به آن هستیم که تلاش کنیم تا هیچ مشکلی در جامعه کارگری نداشته باشیم .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "سید محمد میر محمدی " روز سه شنبه 19 اسفند ماه در نشست کمیسیون کارگری استانداری با استاندار یزد که با حضور نمایندگان خانه کارگر و تشکل های کارگری استان در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد گفت : با همفکری و تلاش می توان مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را که مطرح نمودید رفع کرد.
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه کمیسیون کارگری استانداری در سال جاری 6 کمیسیون کارگری و 8 کمیسیون تخصصی داشته است افزود: این امر نشان دهنده آن است که در استان بی توجهی به وضع کارگری نبوده است و تشکیل این 14 جلسه نشان دهنده این است که استان یزد به مسائل کارگری توجه و علاقه داشته است .
وی تصریح کرد:از آنجایی که طیف کارگری را به عنوان یکی از بازوهای انقلاب اسلامی و یکی از پشتوانه های نظام می شناسیم بی توجه به هیچ یک از مسائل کارگران نیستیم و علاقه مند به آن هستیم که تلاش کنیم تا هیچ مشکلی در جامعه کارگری نداشته باشیم .
میر محمدی با بیان اینکه تعداد کارگران موجود در استان یزد که دارای بیمه اجباری هستند 196000 کارگر است اظهار داشت : بحث قرارداد موقت تنها مسئله استان یزد نیست بلکه این مسئله کل کشور را در بر می گیرد .
وی ادامه داد: کارگر و کارفرما با یک شرایط خاص با هم کار می کنند، بنابراین اگر رضایت نباشد قراردادی منعقد نمی شود ولی اینکه نسخه قرارداد به کارگر داده نمی شود یا به اداره کار نمی دهند باید پیگیری شود تا اداره کار آمار درستی از تعداد کارگران داشته باشد و نسخه ای از قرارداد به هر صورت در دسترس داشته باشد تا بتواند در دفاع از حقوق کارگران از آن استفاده کند، بنابراین این موضوع باید دنبال شود تا بتوان مسائل را در این زمینه حل کرد.
عالی ترین مقام اجرايی استان خاطر نشان کرد: در رابطه با اینکه بعضی از مفاد قرارداد بطور کامل اجرا نمی شود باید مصداقی را جهت پیگیری اعلام بفرمایید تا طبق قرار داد عمل شود.
وی افزود: این موضوع که باید حق قانونی به کارگران داده شود درست است ماهم به دنبال همین هستیم که آنچه قانون برای کارگران حقوق قائل شده است تا بتوانند از این حقوق برخوردار شوند دنبال نماییم .
استاندار یزد تصریح کرد: ما نه تنها حقوق کارگری بلکه حقوق شهروندی یا به عبارت دیگر همه حقوق قانونی را برای مردم محترم می دانیم و آن را وظیفه خود دانستیم که دنبال نماییم .
میرمحمدی افزود: در خصوص ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی که پیگیری کردیم شاهد آن بودیم که دوستان تلاشهای زیادی در این زمینه می نمایند که نباید آن را کتمان کرد ، بنابراین ما باید به چیزهایی که بیش از نود درصد آن تشکیل می دهد توجه نماییم .
وی افزود: تامین اجتماعی در استان ظرفیت خوبی برای ایجاد خدمات درمانی دارد هم در ظرفیت 150 تخت بیمارستان قلب و سرطانی ها و هم در ارتباط با افزایش ظرفیت 36 تا 40 تخت جدید که در این بیمارستان وجود دارد و هم اینکه در شهرستان بافق بیمارستانی در حال احداث است و در شهرستان ابرکوه و تفت کارهای احداث بیمارستان دنبال می شود شاهد آن هستیم که در نقطه نقطه استان کار به جلو می رود منتهی اینگونه نیست یک روزه بیمارستان ساخته شود و اين امر زمان می برد .
این مقام مسئول گفت: شاهد آن هستیم که در بافق از زمانی که کار ساخت بیمارستان شروع شد با سرعت عمل خوبی کار پیش رفت و این قابل تقدیر است ، بنابراین اگر ایرادی هم درجایی وجود دارد باید بگوییم این ایراد وجود دارد و درست نیست که در مجموعه ای که 95 درصد کارمان درست است 5 درصد آن درست نباشد و باید آن را رفع کنیم بنابراین همه استقبال می کنند و کسی که 95 درصد از لذت کار خود را احساس می کند زبان دوستانه شما را می بیند و این طبیعی است که اشکال کار را رفع می کند.
وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که همیشه بر آن تاکید دارم این است که واقعا قانون را همیشه مد نظر قرار دهید چون در کار قانونی نمی توان هیچ گونه ایراد و اشکالی در کار کسی پیدا کرد و در هر محکمه ای که بروید ابزار محکمه قانونی است که طبق آن عمل شده است .
استاندار یزد در خصوص تشکیل شورای کارگری گفت: رویکرد دولت تدبیرو امید توسعه سازمانهای مردم نهاد است و در رابطه با این موضوع از معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی خواستیم که در هر صورتی که امکان دارد این موضوع دنبال شود و نباید تصور کنید که ما موافق نیستیم یا محدودیت قائل می شویم بلکه ما استقبال می کنیم و به این نهادها اعتقاد داریم، بنابراین هر توليدي یا واحدی که بالای 35 کارگر دارد باید در آن برای تشکیل شورای کارگری تشویق و تبلیغ شود .
عالی ترین مقام اجرای استان اظهار داشت: از اینکه می گویید می خواهیم بدون تنش مسائلمان را حل و فصل کنیم ، این نشان از رشد و آگاهی شما است و هرگز با تنش مشکلی حل نمی شود بلکه مشکلی به آن اضافه می شود و هیچ جایی نیست که با تنش آفرینی مشکلی حل شود، بنابراین این رشد و آگاهی شما را می رساند که حل مشکل را با همفکری و همکاری می توان به جلو برد.
میر محمدی تصریح کرد: همیشه باید در مسیر راههای آگاهانه و معقول پیش رویم و عقلانیت همیشه در کارمان باشد و این نظری که دادید نشان از عقلانیت ، درایت و آگاهی شما دارد.
وی در ادامه گفت : در خصوص درمان کارگران باید این مسئله را به نحوی دنبال کنیم که همه بیمارستانها دولتی هم مثل بیمارستان تامین اجتماعی کارگران را رایگان بپذیرند و باید این قدم برداشته شود چون قدم موثری است .
استاندار یزد در پایان اظهار داشت: آنچه مد نظر ماست این است که طبق قوانین عمل نمایید و هیچ کجا نباید غیر قانونی عمل کرد همچنین قوانینی که ابلاغ شده نیز باید اجرا شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات