حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی از سوی بانک ها؛ یکی از بهترین روش های برای ایجاد اشتغال پایدار

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال، توسعه اجتماعی و رشد کارآفرینی مدل حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی شبکه اجتماعی توسعه رسالت است، گفت: حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی از سوی بانک ها، یکی از بهترین روش های برای ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور حسین زاده، مدیر عامل صندوق قرض الحسنه رسالت و به منظور تشریح فعالیت های شبکه کارآفرینی اجتماعی این بانک برگزار شد، گفت: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال، توسعه اجتماعی و رشد کارآفرینی مدل حمایت از  کسب و کارهای خرد و خانگی شبکه اجتماعی توسعه رسالت است.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین استان یزد و بانک قرض الحسنه رسالت، اظهارداشت: امیدواریم این جلسه نقطه عطف و شروعی برای همکاری و فعالیت های بیشتر و ارزنده تر با شبکه توسعه اجتماعی رسالت باشد.
استاندار یزد به نگاه نوآورانه ی این شبکه به حوزه فعالیت های خود اشاره و تصریح کرد: بر این اساس با کمک این شبکه می توان مجموعه ای از فعالیت های مبتنی بر فناوری و نوآوری را متناسب با ظرفیت های استان و با نگاه به اشتغال فارغ التحصیلان و به ویژه بانوان تحصیلکرده انجام داد.
دکترطالبی با بیان اینکه استان یزد از ظرفیت های کارآفرینی بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از این ظرفیت ها حوزه پوشاک است که استان یزد یک تجربه موفق را در این زمینه به خود دیده است.
وی حوزه صنایع دستی را از دیگر ظرفیت های استان یزد در این رابطه دانست و گفت: در ایام کرونا فعالان حوزه صنایع دستی متحمل آسیب هایی شدند که در راستای حمایت از آن ها اقداماتی نظیر برپایی نمایشگاه و فروش اینترنتی محصولات پیگیری و موجب ایجاد تحرک در این حوزه شد.
دکترطالبی ادامه داد: بعضی از صنایع دستی در منازل تولید می‌شوند، لذا می‌توانند مورد حمایت شبکه اجتماعی توسعه رسالت قرار گیرند.
استانداریزد در ادامه به انتخاب یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی اشاره کرد و گفت: با توجه بعد اینکه امکان تولید طلا و جواهر در منازل وجود دارد لذا می توان اقدامات حمایتی را از این حوزه داشت.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از جمله دستگاه هایی است که می تواند از ظرفیت شبکه توسعه اجتماعی رسالت برای حمایت و ایجاد اشتغال استفاده کند.
استاندار یزد ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز می تواند در بعضی از موضوعات پیوند دهنده افراد با این شبکه جهت کارآفرینی اجتماعی باشد و ظرفیت هایی را برای ایجاد اشتغال فراهم کند.
دکترطالبی تاکید کرد: شهرستانهای استان هم ظرفیت‌های منحصر به فردی دارند که ضرورت دارد فرمانداران و بخشداران با شناسایی ظرفیت هر منطقه برنامه‌هایی را برای کار آفرینی با حمایت این شبکه دنبال کنند تا بتوانیم از ظرفیت شهرستان ها و به ویژه ظرفیت شهرستان های کم برخوردار استفاده کنیم.
استانداریزد در پایان تصریح کرد: امیدواریم با کمک و همراهی دستگاه های مختلف، فرمانداران و بخشداران و شبکه اجتماعی توسعه رسالت بتوانیم اقدامات خوبی را در استان یزد سامان داده و از استان های پیشرو در کارآفرینی اجتماعی در سطح کشور باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات