استاندار یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مطرح کرد:

خیز موج هفتم کرونا در استان یزد/ شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن ۷۰ درصد از جامعه هدف واکسن کرونا گذشته است/ عبور از موج های مختلف کرونا؛ با تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی/ پروتکل ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم الحرام تدوین و به هیئت های مذهبی ابلاغ می شود

استاندار یزد با اشاره به خیز موج هفتم کرونا در استان و کشور گفت: لازمه عبور از موج های مختلف کرونا تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در حاشیه نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به منظور بررسی آخرین شرایط این بیماری و اتخاذ تصمیمات لازم در سالن کوثر استانداری برگزار شد، به خیز موج هفتم کرونا در کشور و استان یزد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر براساس رنگ بندی جدید کرونایی یک شهرستان استان در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت ملاحظات و پروتکل های بهداشتی، مجددا با محدودیت های کرونایی روبرو خواهیم شد، اظهارداشت: تزریق واکسن کرونا موجب کاهش ضریب کشندگی این ویروس و عبور از موج های مختلف آن می شود لذا از عموم مردم استان درخواست داریم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت دوز یادآور واکسن خود اقدام کنند.
استاندار یزد با بیان اینکه ضریب پوشش دوز سوم واکسن کرونا در استان کمتر از متوسط کشوری است، تصریح کرد: براساس آمار در حال حاضر ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن کرونای ۷۰ درصد از جامعه ی هدف واکسیناسیون کرونا می گذرد که این موضوع  به منزله کاهش قابل توجه میزان آنتی بادی در بدن افراد و ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به قرارگیری در آستانه ماه محرم الحرام و آمادگی همه هیئت های عزاداری استان برای عزاداری در این ماه اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی پروتکل برگزاری مراسم ایام ماه محرم و صفر تدوین و جهت توجه و اجرا، به هیئات مذهبی استان ابلاغ می شود.
وی در ادامه به ابهامات موجود در زمینه برگزاری حضوری یا غیر حضوری کلاس های مدارس و دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: کلیه کلاس های آموزشی به صورت حضوری برگزار می شود البته در این زمینه اقداماتی جهت ایجاد تهویه مناسب در کلاس ها و اقناع دانشجویان و خانواده دانش آموزان به دریافت واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز انجام می شود.   
استاندار یزد همچنین گریزی به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص فعالیت واحدهای صنفی و صنعتی استان زد و گفت: امید است با واکسیناسیون فعالین این حوزه ها و رعایت ملاحظات و پروتکل های موجود، خطری متوجه این قشر زحمتکش نشود.
دکتر فاطمی در پایان از مردم استان خواست رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن را در دستور کار خود قرار دهند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
1 نظر