مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری:

در بحث پیشگیری از مواد مخدر چیزی که مهم تلقی می شود بحث مشارکت است

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت : در بحث پیشگیری از مواد مخدر چیزی که مهم تلقی می شود بحث مشارکت است و مشارکت مردمی به این معنا است که درگیری ذهنی و عاطفی افراد باید به آن اندازه ای باشد که تمام انرژی خود را برای حل این مسئله بگذارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " فخر السادات خامسی هامانه" روز یکشنبه 14 دیماه دراولین جلسه ی هم اندیشی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در زمینه نقش موثر بانوان در مبارزه با مواد مخدر که در سالن کنفرانس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد برگزارشد گفت :بحث اعتیاد خانم ها چیزی فراتر از آن است که در جامعه مطرح می شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: آمارهایی که از اعتیاد زنان در جامعه ارائه می شود، آمارهای واقعی در خصوص اعتیاد زنان نیست چراکه زنان کمتر مایل هستند که آسیب های اجتماعی آنها در معرض دید دیگران قرار گیرد.
وی افزود: به یقین وقتی بانوان درگیر بحث اعتیاد می شوند تا آنجایی که امکان دارد برای اینکه در معرض بازخوردهای بیرونی و اجتماعی قرار نگیرند اعتیاد خود را بروز نمی دهند و این درحالی است که اعتیاد زنان به یقین آثار مخرب تری را نسبت به مردان در بر دارد.
خامسی گفت: اعتیاد زنان جدا از آسیب های فردی که به خود فرد می زند آسیب های بیرونی ، اجتماعی و خانوادگی آن به مراتب بالاتر از مردان است و وقتی که بحث اعتیاد در بین خانم ها پیش می آید دیده می شود که نقش مادری آنها کم رنگ می شود و چقدر باعث نا به هنجاری های فردی و اجتماعی در مورد فرزندان می شود و کودک آزاری را افزایش می دهد.
وی در ادامه افزود: وقتی زنان دچار اعتیاد باشند معمولا از خانواده طرد می شوند و بحث طلاق به پیش می آید و همچنین در معرض سوه استفاده های بیرونی و کار های ضد اخلاقی قرار می گیرند و برگشت آنها را به زندگی سالم اجتماعی تقریبا نا ممکن است .
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خاطر نشان کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد یا همان اجتماعی کردن بحث پیشگیری از اعتیاد، بانوان با نقش تاثیر پذیری که دارند اولین حرف را در این زمینه می زنند.
وی ادامه داد: در بحث پیشگیری از مواد مخدر چیزی که مهم تلقی می شود بحث مشارکت است و مشارکت مردمی به این معنا است که درگیری ذهنی و عاطفی افراد باید به آن اندازه ای باشد که تمام انرژی خود را برای حل این مسئله بگذارند .
خامسی گفت: بانوان باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد تمام ذهن، عاطفه و احساس خود را به میدان آورند و تمام انرژی خودشان را برای حل این مسئله به کار گیرند بنابراین مهمترین کاری که ما می توانیم در این زمینه انجام دهیم این است که چگونه می توانیم درگیری ذهنی و عاطفی را در بانوان ایجاد کنیم .
وی افزود: یکی از کار های موثردیگری که می شود در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام داد بحث رسانه ای کردن است، همان چیزی که تحت عنوان کارزار رسانه ای شروع شده است که متاسفانه در این کارزار رسانه ای جایگاه و نقش زنان به خوبی تعریف نشده و بیشتر، خود جامعه مد نظر قرار گرفته شده ، هر چند بانوان جزئی از جامعه هستند ولی باید یک برنامه ریزی خاص و جداگانه در این زمینه صورت گیرد که می تواند نتایج خوبی را در برداشته باشد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری راهکار دیگری در زمینه مبارزه با مواد مخدر را نظر سنجی متوالی برشمرد و گفت: باید از مردم در میزان آشنایی و آگاهی آنها از بحث اعتیاد و همچنین میزان اطلاعات آنها از مراحل پیشگیری و درمان نظر سنجی صورت گیرد .
وی ادامه داد: بحث دیگری که می تواند در این زمینه کمک کند توجه به نقش تاثیر گذاری بعضی از افراد در جامعه در رابطه با این موضوع است .
 خامسی افزود: گروه های از قبیل انجمن اولیا و مربیان ، مبلغان ، مشاوران مدارس ، اساتید دانشگاه ها ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، مددکاران بهزیستی و کمیته امداد نقش کلیدی در این زمینه دارند و باید به این گروه ها توجه شود و بر روی آنها سرمایه گذاری صورت گیرد که نتیجه آن به مراتب از کارزار رسانه ای بالاتر است .
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در پایان خبر از تشکیل همایشی در استان در خصوص مبارزه با مواد مخدر داد و گفت: گروه های که عنوان شد باید راه های جلوگیری از اعتیاد را فرا گیرند تا بتوانند دانش خود را در این زمینه نشر دهند و در این صورت تمام خانواده ها را از دانش خود بهرمند و آگاه نمایند.
گفتنی است در این جلسه هم اندیشی، نمایندگان دستگاه های اجرای تاثیر گذار در موضع پیشگیری از اعتیاد حضور داشتند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات