معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

در بدترین شرایط مسئوليت را قبول كرديم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار يزد در جمع خبرنگاران استان گفت: ما در بدترین شرایط زيست محيطي، بحراني ترين شرايط آب، كمبود شديد اعتبارات و خزانۀ خالي، وضعيت نامناسب بافت تاريخي و مسكن مهر مسئوليت را در آغاز فعاليّت دولت تدبيرواميد قبول كرديم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، یکشنبه شب 31مردادماه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست خبری استاندار با اهالی رسانۀ استان به مناسبت هفتۀ دولت در تالار انديشۀ استانداري برگزار شد، به سؤالات خبرنگاران دربارۀ ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، آلودگی‌های ناشی از کوره‌های آجرپزی و وضعيت استان در آغاز فعاليّت دولت تدبيرواميد پاسخ داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار دربارۀ فعالیّت‌های استان برای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد بيان كرد: سهمیۀ ایران در یونسکو سالی یک پرونده است و مسئولان كشور ریسک بزرگی کردند که یک شهر را برای ثبت در یونسکو انتخاب نمودند زیرا ثبت يك شهر در يونسكو دشوار است.
«سيدمحمدرضا سیدحسینی» افزود: اصرار ما در استان ثبت جهانی یزد در کوتاه‌ترین زمان ممكن است که برای تحقق این هدف پروندۀ ثبت شهر یزد به یونسکو ارسال شده است و ارزیابان در استان مستقر شده‌اند و در جلسات مختلفی این پرونده را بررسی و ارزیابی می‌کنند.
وی دربارۀ بازسازی و ساماندهي بافت تاریخی يزد گفت: در برنامۀ مدیریت واحدی که برای 150هکتار بافت تاریخی یزد در نظر گرفته شده، مالکیت زمین‌ها با مردم است و نه دولت؛ اما از آنجایی که وضعیت مالی، امکان حصارکشی، نماسازی و کف‌سازی زمین‌هایشان را فرآهم نمی‌کند، ما این فعاليّت را از 20 روز پیش در بافت تاریخی آغاز کرده‌ایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اينكه زندگي در بافت تاريخي شهر جريان دارد، خاطرنشان كرد: گاهی بافت قدیم هم مانند بافت جدید تخریب می‌شود امّا اهمیّت بافت تاریخی برای ما بیشتر است.
سیدحسینی دربارۀ مشکل آلودگی کوره‌های آجرپزی تأیید کرد که هنوز هم در استان کوره‌های آجرپزیِ دستی و ماشینی از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و افزود: با اقداماتی که انجام شد عمدۀ کوره‌های صنعتی گازسوز شدند و 60 کوره هم فیلترگذاری شده که این اقدامات باعث شده است میزان آلودگی‌ها 50درصد نسبت به دو سال گذشته کاهش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: معتقدم باید بگوییم «ما در بدترین شرایط مسئوليت را قبول كرديم که وضعیت محیط زیست در بدترين شرايط ممكن قرار داشت؛ آب در بحرانی‌ترین حالت خود بود؛ وضعیت مسکن مهر در شرایطی قرار داشت که خدمات‌رسانی به آن از پولی که مردم براي خانه دار شدن داده‌ بودند بیشتر می‌شد و نمی‌دانیم چطور باید جواب مردم بدهيم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات