استاندار يزد:

در حوزه تمامي جرائم به ويژه اعتياد، تمركز بر پيشگيري است

استاندار یزد گفت: ما نسبت به اشتغال معتادان بی توجه نیستیم یعنی برای کسانی که در حال درمان هستند بحث اشتغال آنها را هم دنبال می کنیم تا بتوان در مواردی که علت روی آوردن به اعتیاد بیکاری و سرخوردگی اجتماعی بوده را برطرف كنيم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، " سید محمد میر محمدی" روز 20 اسفند ماه در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور " حسینی " معاون اداری و مالی و امورمجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد گفت : خوشبختانه در استان یزد برنامه ریزی خوبی از طریق همه دستگاههای دخیل در امر مبارزه با قاچاق و شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق مواد مخدر صورت گرفته است .
استاندار یزد در ادامه افزود: عمده مسئله ای که باید در این جلسه خلاصه کنم این است که در استان یزد ما به معتادین به عنوان گناهکار نگاه نمی کنیم بلکه به عنوان یک بیمار نگاه می کنیم که مثل سایر بيماران درمان می شوند، بنابراین این فرهنگ را ما در استان تعمیم می دهیم که معتاد یک بیمار است و درمان پذير است.
وی در ادامه گفت: نکته دومی که باید به آن پرداخت این است که تمام تکیه نه تنها برای اعتیاد بلکه برای همه نوع جرمی برپیشگیری است .
میر محمدی اظهار داشت: اداره کل دادگستری استان یزد موضوع پیشگیری را با هماهنگی و همکاری همه دستگاههای ذیربط به خوبی پیش می برد که می تواند از جمله در بحث اعتیاد به مواد مخدر بسیار کارساز باشد.
وی تصریح کرد: موضوع دیگری که مورد بحث است موضوع درمان است كه اگر در حوزه درمان بیست درصد هم نتیجه بگیریم می تواند بسیار موثر واقع شود منتهی وقتی به اعتياد به صورت بیماری نگاه شود می بینیم که وقتی که این بیمار سلامتی خودش را پیدا کرد دیگر چندان تمایل به بازگشت به بیماری ندارد و کم کم به خود القا می کند که یک شخصیت محترم است و سعی می کند که دیگر وارد این مقوله نشود.
عالي ترین مقام اجرایی استان خاطر نشان کرد: ما نسبت به اشتغال معتادان بی توجه نیستیم یعنی برای کسانی که در حال درمان هستند بحث اشتغال آنها را هم دنبال می کنیم تا بتوان در مواردی که علت روی آوردن به اعتیاد بیکاری و سرخوردگی اجتماعی بوده را برطرف كرد.
وی در خصوص موضوع فرهنگ در زمینه اعتیاد گفت : فرهنگ جامعه را در این زمینه بنحوی تقویت می کنیم که از طریق همه ظرفیت های موجود از قبیل روحانیت ، کانون مساجد، مراکز فرهنگی و آموزش و پرورش استفاده کنیم .
میر محمدی اظهار داشت : همه همکاران در این زمینه بسیج هستند و با هماهنگی و انسجامی که دارند تلاش می کنند در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدامات موثری انجام دهند.
وی ادامه داد : نقش مهم نیروی انتظامی ، واحدهای امنیتی ، سپاه ، بسیج و قوه قضاییه در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر مشخص است و بايد به قاچاق مواد مخدربه عنوان يك منبع آلوده کننده و ریشه درختي بنگريم كه عمده مشكلات حوزه اعتياد به اين بخش مربوط است، و تلاش مجدانه اي نيز در ارتباط با جمع آوری معتادان متهاجر، کارتن خواب و ولگرد که آفتی برای امنیت استان شدند دارند.
این مقام مسئول تصریح کرد: استان یزد با پاکسازی موزائیکی مرحله به مرحله و محله به محله جلو می رود که خوشبختانه تاثیر خوبی داشته و 35 درصد از سرقتهای كوچك را کاهش داده است و این آمار نشان می دهد که در همین قدم اول تاثیر گذاری خیلی خوبی در این قضیه داشته است .
وی در ادامه گفت: طبیعی است پیشگیری از این قضیه و آوردن معتادان به اردوگاه و تحت درمان قرار دادن آنها و فراهم کردن زمینه کار برای ایشان بسيار موثر است که خوشبختانه با هم اندیشی و همفکری که در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان وجود دارد و همچنین با همکاری و اعتقادی که در همه عزیزان مشاهده می کنیم جای امیدواری است که در این زمینه توفیق خوبی داشته باشیم .
استاندار یزد در پايان اظهار داشت: در زمینه توانمندسازی معتادان بعد از بهبودی، سازمان بهزیستی نقش بسیار خوبی را ایفا می کند ما از همه بزرگواران که در این زمینه تلاش می کنند سپاسگزاریم .
گفتنی است در پایان جلسه لوح تقدیری از سوی استاندار یزد به مدیر کل بهزیستی استان به نمایندگی از همه دستگاه ها و مدیران استان که در کارزار رسانه ای شیشه فعال بودند اهدا شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات