مشاور وزیر کشور و معاون امور سازمانهای مردم‌نهاد:

دولت تدبیر و امید عزم جدی در توانمندسازی تشکل‌های اجتماعی دارد

دورۀ آموزشی دو روزۀ «توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد» از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور از 31مردادماه به مدت دو روز در حال برگزاری است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، دورۀ آموزشی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد از 31 مردادماه به مدت دو روز با حضور مشاور وزیر کشور و معاون امور سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، نمایندگان تشکل‌های اجتماعی استان و کارشناسان سازمان‌های مردم‌نهاد فرمانداری‌ها با هدف توانمندسازی تشکل‌های اجتماعی استان و حضور مؤثر آنان در اجتماع برگزار شد.
مشاور وزیر کشور و معاون امور سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور در مراسم آغاز به‌کار این مراسم با بیان اینکه یزد نهمین استانی است که این دورۀ آموزشی در آن برگزار می‌شود، گفت: تا آبان‌ماه امسال در همۀ استان‌های کشور این دورۀ آموزشی برگزار و مجموعه‌ای از مفاهیم حوزۀ تشکل‌های اجتماعی به طور واحد به نمایندگان آنها در سراسر کشور منتقل می‌شود.
«بهمن مشکینی» گفت: تاکنون آموزش سراسریِ تشکل‌ها به گونه‌ای‌که مجموعه‌ای از مفاهیم به طور واحد به تشکل‌های سراسر کشور منتقل شود نبوده است.
وی بیان کرد: چهار هزار تشکل اجتماعی در کشور هر کدام به مدت ۲۵ ساعت مفاهیم «اصول مدیریت و فرهنگ کار تشکیلاتی در تشکل های اجتماعی»، «آمایش فرهنگی و اجتماعی استان»، «نقش تشکل‌ها در همیاری‌های اجتماعی» و «قوانین و مقررات سازمان‌های مردم‌نهاد و اصول گزارش‌نویسی» را در این دوره آموزش خواهند دید.
مشکینی ضمن بیان اینکه هدف دولت کوچک‌سازی و عهده‌گیری امور توسط مردم است، گفت: طبیعتأ این کار کوتاه‌مدت نخواهد بود و نیاز به تداوم دارد و ما در تلاش هستیم با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی آگاهی‌ها و مهارت‌های تشکل‌های اجتماعی را افزایش دهیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش تشکل‌های اجتماعی جزو ضرورت‌هاست، بیان کرد: بخشی از این دوره‌های آموزشی با توجه به نیازها و اولویت‌های تشکل‌های استان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود و بخشی آموزش‌های مصوب وزارتخانه است که به طور ملی اجرا می‌شود.
«مجید جوادیان‌زاده» توضیح داد:  تشکل‌های اجتماعی استان زیرنظر وزارت کشور، سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند و افزود: بیش از ۲۰۰ تشکل اجتماعی مجوز گرفته از وزارت کشور و در مجموع بیش از ۶۰۰ تشکل در استان وجود دارد.
گفتنی است، دورۀ آموزشی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد تکمیل کنندۀ دورۀ پیشین است که اوایل مردادماه از سوی این دفتر و با همکاری معاومنت امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در یزد برگزار شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات