استاندار یزد در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد:

دو هفته بحرانی را پیش رو داریم/ کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حدود 30 درصد/برخورد با کارمندان ادارات که در تزریق دوز سوم واکسن اهمال می کنند

استاندار یزد  با اشاره به در پیش داشتن دو هفته بحرانی و سرنوشت ساز برای کنترل و مهار کرونا در استان گفت: اولین، مبنایی ترین و کم هزینه ترین راهکار کاهش ارتفاع قله این موج و عبور از آن با کمترین تبعات، افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا با تزریق دوز سوم واکسن و رعایت اصول بهداشتی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به آخرین وضعیت کرونا در استان یزد و نگرانی های فزاینده استان در خصوص شرایط کرونایی حاکم بر استان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل مهم موثر بر تغییر رنگ کرونایی شهرستان اردکان به قرمز، اشتغال تعداد بسیار زیادی از ۷۱ هزار کارگر غیر بومی استان؛ در این شهرستان و رفت آمدهای آن ها با زادگاهشان است.

وی تمایل مردم استان های جنوبی و جنوب شرقی به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی از استان یزد به واسطه ارائه خدمات مناسب و ارزان قیمت سلامت در این استان، لزوم بستری برای دریافت هزینه های بیمه از سوی بیمه و آمار بالاتر از میانگین کشوری بعضی از بیماری های زمینه ای در استان یزد را از جمله مولفه های موثر بر افزایش آمار بستری های کرونا در یزد عنوان کرد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به سرایت پذیری و قدرت انتقال بسیار بالای سویه اومیکرون، اظهارداشت: این موضوع زنگ خطر جدی برای گروه های سنی زیر ۱۲ سال و سایر افرادی است که نسبت به تزریق دوز سوم واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بی تفاوت شده اند.

دکتر فاطمی با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حدود ۳۰ درصد و در پیش داشتن دو هفته بحرانی و سرنوشت ساز برای کنترل و مهار کرونا عنوان کرد: اولین، مبنایی ترین و کم هزینه ترین راهکار کاهش ارتفاع قله این موج و عبور از آن با کمترین تبعات، افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا با تزریق دوز سوم واکسن و رعایت اصول بهداشتی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش اطلاع رسانی در خصوص خطرات و تهدیدهای کرونا در کنترل این پاندمی گفت: صداوسیما و مجموعه رسانه های استان باید در این مسئله ورود جدی داشته باشند.

استاندار یزد افزود: از طرفی شهرداری ها و مجموعه های دیگر در فضاسازی محیطی شهر  فعالیت مضاعف تری داشته باشند.

دکتر فاطمی همچنین به لزوم بازنویسی اصول و دستورالعمل های بهداشتی؛ با توجه به تغییر شرایط نسبت به موج های قبلی پرداخت و گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، اختیارات استان ها در زمینه مدیریت بیماری کرونا افزایش یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس بنابر تشخیص کادر بهداشت و درمان می توان به صورت موردی محدودیت های خاصی را برای بعضی شهرها و شهرستان ها اعمال کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه رعایت دستور العمل های بهداشتی و دریافت دوز سوم واکسن در ادارات باید کنترل شده و بدون اغماض با اهمال کنندگان برخورد شود، افزود: در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی از سوی کارمندان، باید به آن ها تذکر داده شده و به آن ها ۴۸ ساعت فرصت داده شود.

وی افزود: در صورت تدوام این رویه باید این دو روز به عنوان غیبت غیرمجاز و مرخصی برای آن ها ثبت شود.

دکتر فاطمی ادامه داد: متولی کار در ادارات مدیران هستند لذا باید به عملکرد نامناسب مدیران در دستگاه ها تذکر داده شود و در صورت موثر واقع نشدن تذکر، مسیر قانونی آن طی شود.

استاندار یزد اضافه کرد: فروشندگان واحدهای صنفی نیز باید ضمن دریافت هر سه دوز واکسن کرونا و استفاده از ماسک، از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کنند.

دکتر فاطمی بیان کرد: تیم های نظارتی باید با جدیت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصناف نظارت کرده و با خاطیان برخورد کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کادر مجموعه های گردشگری و بومگردی های استان، باید هر سه دوز واکسن را دریافت کرده باشند، عنوان کرد: این مجموعه ها علاوه بر کاهش ظرفیت پذیرش خود، باید ارائه خدمات را منوط به داشتن کارت واکسن و دریافت حداقل دو دوز توسط افراد مراجعه کننده، اعلام کنند.

استاندار یزد از برقراری محدودیت های کرونایی اعلام شده در اواخر هفته گذشته تا پایان هفته جاری و نیز ابلاغ محدودیت های جدیدی برای کنترل و مهار شیب صعودی آمار کرونای استان خبرداد.

دکتر فاطمی با بیان اینکه به خاطر شرایط خاص این بیماری، ستاد ملی مقابله با کرونا هر ده روز یک بار نسبت به مسائل تصمیم گیری می کند، گفت: برنامه های مربوط به دهه ی فجر حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و با استفاده کلیه افراد از ماسک، قابلیت اجرا دارد.

وی ادامه داد: تصمیمات مربوط به راهپیمایی دهه فجر، با توجه به شرایط جدید پیش رو، اتخاذ می شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از اهتمام فرمانداران به واکسیناسیون و اقدامات و فعالیت های آن ها جهت افزایش ضریب پوشش واکسیناسیون شهرستان ها، بر تهیه لیست افراد واکسن نزده و اقناع آن ها از طریق برقراری تماس تلفنی با آن ها تاکید کرد.

دکتر فاطمی در ادامه خواستار راه اندازی نهضت دوز سوم و جامانده های دوز اول و دوم واکسن با استفاده از ظرفیت فوق العاده سپاه، بسیج، گروه های مردمی، دهیاران، بخشداران و معتمدین و نیز فعالیت ویژه ائمه جمعه و جماعات استان در راستای حساس سازی جامعه نسبت به کرونا، شد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: مجموعه بهداشت و درمان استان تمهیدات لازم در زمینه زیرساخت های بیمارستانی و ذخایر دارویی استان بیندیشند تا در صورت بحرانی شدن شرایط، استان بتواند با کمترین مشکل و تبعات از آن بحران عبور کند.

دکتر فاطمی در پایان بر ارائه خدمات به مسافران مشروط به ارائه کارت واکسن، رعایت سقف اعلامی ظرفیت جابه جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی، کنترل مسافران از مبادی ورودی استان و برخورد با خاطیان رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های کرونایی تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات