ديدار خصوصي استاندار يزد با حضرت آيت الله العظمي نوري همداني

استاندار يزد در ملاقات خصوصي، به ديدار مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي نوري همداني رفت.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيدمحمد ميرمحمدي" عصر يكشنبه 13 ارديبهشت ماه، با حضور در محل اقامت حضرت آيت الله العظمي نوري همداني با اين مرجع بزرگوار تقليد ديدار و گفتگو نمود.
در ابتداي اين ديدار استاندار يزد ضمن عرض خيرمقدم مجدد به حضور ايشان و آرزوي صحت و طول عمر با بركت براي اين مرجع بزرگوار، به تشريح وضعيت موجود استان در بخشهاي گوناگون پرداخت و آنگاه توضيحات بيشتري در زمينه مباحث فرهنگي استان به حضور آيت ا... نوري همداني ارائه نمود.
ميرمحمدي در اين ديدار با تشريح روند شكل گيري، جايگاه و شرح وظايف و اختيارات اتاق فكر توسعه فرهنگي استان، درخصوص اهداف ايجاد و چشم انداز آينده اين نهاد توضيحاتي را ارائه نمود و آنگاه با تأكيد بر لزوم شناخت نياز نسل جوان امروز در مباحث فرهنگي و همچنين نياز به توليد محتوي بومي فرهنگي براي استفاده نوجوانان و جوانان به طرح توليد انبوه تبلت دانش آموزي با محتواي غني فرهنگ ايراني - اسلامي اشاره كرد و افزود : با همكاري صنايع استان و آموزش وپرورش و همچنين همفكري نخبگان و دست اندركاران امر فرهنگ و مباحث تعليم و تربيت، قصد داريم تا اين تبلت آموزشي را در توليد انبوه در اختيار دانش آموزان قرار دهيم تا از محتواي بومي آن نهايت استفاده و بهره برداري را بنمايند.
مرجع عاليقدر تشيع حضرت آيت الله العظمي نوري همداني نيز در اين ديدار ضمن تشكر از محبت، مهمان نوازي و همراهي هاي استاندار يزد در طول اين سفر، دوست داشتن مردم را يكي از ارزشهاي مهم اسلامي دانستند و خاطرنشان نمودند: معيار دوست داشتن خداي متعال در حق بندگان آن است كه ما تا چه اندازه انسانها را دوست داشته باشيم و اين امر تا بدانجا اهميت دارد كه بنا به فرموده اميرالمؤمنين علي(ع) در نامه معروف خود به مالك اشتر غيرمسلمين را نيز شامل مي شود.
ايشان با اشاره به اهميت اجراي عدالت در جامعه اسلامي تأكيد كردند: مهمترين نورچشمي مديران آن است كه عدالت در كشور حكمفرما شود چرا كه اجراي عدالت، شناخت حقوق افراد و رعايت آن در جامعه اسلامي بسيار اهميت دارد.
اين مرجع عاليقدر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره مجدد به نامه معروف حضرت امير(ع) به مالك اشتر افزودند: امام علي(ع) در آن نامه خطاب به مالك مي فرمايد : اي مالك ! بدان كه عمود دين، اجتماع مسلمين است و عامه مردم سپري هستند در برابر دشمن و هيچگاه ميان خود و مردم، دربان قرار مده.
حضرت آيت الله العظمي نوري همداني در پايان با قدرداني از تلاشهاي صورت گرفته و طرحهاي در دست اجرا در حوزه فرهنگ خاطرنشان نمودند : تدوين طرحهاي فرهنگي و ارائه آن به مراتب از اجراي آنها آسان تر است و اين مهم بايد مدنظر قرار گيرد كه تمامي دستگاهها و نهادهاي دولتي و حاكميتي بايد در اجراي جزء به جزء طرحهاي تهيه شده اقدام عملي مناسب انجام دهند تا به سرانجام و نتيجه مطلوب برسد.
گفتني است در پايان ديدار استاندار يزد با اين مرجع بزرگوار تقليد، جمعي از مسئولين و مقامات استان نيز به ديدار ايشان آمدند.

Didsrszdiisnbbnnsm 1.jpg Didsrszdiisnbbnnsm 2.jpg Didsrszdiisnbbnnsm 3.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات