دکتر فاطمی: واقعه تلخ متروپل، تکلیف مسئولان در مدیریت شهری را سنگین تر کرد

استاندار یزد گفت: واقعه تلخ متروپل ضرورت رعایت اصول و ضوابط شهرسازی و معماری و نظارت دقیق بر ساخت و سازها را بار دیگر بر همگان یادآوری و تکلیف ما را در حوزه مدیریت شهری سنگین تر کرد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در سومین حضور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و گفت: با کنار هم قرار دادن جمله رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر اینکه « خرمشهرها در پیش است» و جمله امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، در می یابیم که فرمول فتح خرمشهرهای پیش رو، همان فرمول فتح خرمشهر است.
وی با بیان اینکه خداوند علت تامه و تمام کننده کلیه امور است، افزود: وظیفه و رسالت ما انجام اقدامات کارشناسی و عالمانه، تلاش جهادی، همت، حضور در میدان عمل و کار برای کسب رضایت خداوند و واگذاری نتیجه نهایی امور به پروردگار متعال است.
استاندار یزد با بیان اینکه در صورت انجام کارها براساس مولفه های مذکور، نصرت و مدد الهی شامل حال ما خواهد شد، اظهارداشت: این مولفه ها، مولفه هایی قابل اتکا بوده که سبب فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس شد و در فتح خرمشهر های پیش رو نیز تاثیر گذار خواهد بود.
دکتر فاطمی تاکید کرد: بر این اساس ماجرای فتح خرمشهر، تحلیل ها و عوامل موثر بر پیروزی آن را باید دائما به خود گوش زد کرده و به عنوان یک اصل مهم در سر لوحه امور قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ترور شهید مدافع حرم «حسن صیاد خدایی» و یکی از بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «بکشید ما را بیدارتر می شویم» اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا خون این شهید باعث رونق بیشتر انقلاب خواهد شد و ایادی منافقین، معاندین و ضد انقلاب ها به اهداف خود نخواهند رسید‌.
استاندار یزد همچنین با اشاره به ریزش ساختمان متروپل آبادان و تسلیت درگذشت هموطنان در جریان این حادثه، گفت: این حادثه ضرورت رعایت اصول و ضوابط شهرسازی و معماری و نظارت دقیق بر ساخت و سازها را بار دیگر بر همگان یادآوری و تکلیف ما را در حوزه مدیریت شهری سنگین تر کرد.
دکتر فاطمی افزود: امید است با رعایت دقیق اصول و ضوابط در ساخت و سازها شاهد حوادث تلخ اینچنینی در استان و کشور نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش ها و فعالیت های اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد به ویژه در حادثه سیل اخیر، اظهارداشت: براساس گزارش های موجود، متوسط «بارش سالانه» شهر یزد 47 میلی متر است اما در بارندگی اخیر بارش 28/5 میلی متر در مدت 55 دقیقه به ثبت رسید که این میزان، تقریبا برابر 60 درصد متوسط بارش سالانه است.

استاندار یزد با بیان اینکه دوره بازگشت بارش با این شدت، 100 ساله است، افزود: در تحلیل و ارزیابی عملکردها باید همه عوامل دخیل را مد نظر قرار داد و نباید همه انتقادات و گلایه های مربوط به اقدامات و فعالیت هایی که باید از قبل انجام میشده و نشده را بر سر مجموعه ای که قریب به 8-9 ماه فعالیت خود را آغاز کرده، آوار کرد.
دکتر فاطمی با اشاره به حضور شهردار و جمعی از نیروهای این مجموعه در کنار سیل بند و در تاج سیل بند جهت مدیریت بهتر حادثه و به جان خریدن خطرات ممکن، گفت: متاسفانه مجموعه شهرداری و دستگاه های خدمات رسان استان تجهیزات لازم را ندارند که قطعا مسائل این حوزه با جدیت پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه اقدامات و برنامه ریزی های لازم جهت جلوگیری از بروز چنین حوادثی در شهر انجام خواهد شد، اظهارداشت: معاون خدمات شهری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دغدغه مندانه در کنار تیم مدیریت بحران استانداری، فرمانداری و بخشداری ایستادند و موضوعات را دنبال کردند که اگر این حادثه مدیریت نمی شد ممکن بود خسارات جبران ناپذیرتری اتفاق بیفتد.
استاندار یزد در ادامه از اختصاص یکی از دستور کارهای جلسه بعدی شورای اسلامی شهر به سیل و اقدامات لازم الاجرا جهت کاهش خطر پذیری شهر در برابر سیل های احتمالی بعدی  تاکید و نسبت به برگزاری و حضور در جلسات مشترک این حوزه به صورت هر دو هفته یکبار اعلام آمادگی کرد.
دکتر فاطمی همچنین از تلاش استان برای پرداخت خسارت های ناشی از سیل اخیر و بازگشت زندگی مردم به چرخه اصلی خود خبرداد.
شایان ذکر است در این نشست، ۸ دستور کار با حضور مدیران دستگاه های مربوطه و در راستای تسریع در اجرای پروژه های شهرداری و تحقق مدیریت واحد شهری، مورد بررسی قرار گرفت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات