استاندار یزد بیان کرد:

راهپیمایی صلح آمیز اربعین نمایشی ارزشمند در عرصه بین المللی

استاندار یزد عصر پنج شنبه 28 مردادماه در نشست هماهنگی ستاد ساماندهی اربعین گفت: مراسم اربعین یک راهپیمایی صلح آمیز است که توجه جهانی را به خود جذب کرده و باید زمینه ارائه بهترین خدمات به زائران حضرت امام حسین (ع) را در این ایام فراهم کنیم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست هماهنگی ستاد ساماندهی اربعین  با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و مسئولان کمیته های ستاد ساماندهی اربعین استان در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با تاکید بر بهره بردن از ثواب در همه امور بیان کرد: برای خدمت بهتر به زائران باید روحیه بسیار بالائی داشت و در مسیر خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) وجود هر مشکلی را با شیرینی حل کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» افزود: در راهپیمایی اربعین موضوعات صرفا مذهبی و محدود به شیعیان نیستند و جنبه های اعتقادی و انسانی نیز وجود دارند که باید با آمادگی فرهنگی از این فرصت های ارزشمند به بهترین نحو استفاده شود.
میرمحمدی ادامه داد: برای ساماندهی امنیت و خدمات سفر می توان با تقویت مشارکت مردمی از هوشیاری و تیزبینی سرمایه های اجتماعی در راستای افزایش امنیت بهره مند شد.
وی خاطرنشان کرد: تجارب سالهای گذشته برای دست‌اندرکاران این مراسم سرمایه های خوبی هستند که  باید برای بهتر برگزار شدن این برنامه با توجه به وحدت اسلامی ، هماهنگی های لازم برای حمل و نقل، اسکان ،سلامت و تغذیه زائران انجام شود.


مراسم اربعین، نمایش اقتدار معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه گفت: ستاد اربعین امسال چند ماهی است که در سطح ملی به موقع آغاز به کار کرده و این فرصت بسیارخوبی است که ضرورت ها و فعالیت هایی که باید برای پیاده روی اربعین صورت گیرد را شناسایی و با توجه به آن برنامه ریزی مناسب انجام شود.
«محمدعلی طالبی» افزود: این ستاد با 13 کمیته در حوزه های مختلف فعالیت خود را در استان نیز آغاز کرده است و باید با فرصت شناسی موثر، مشارکت مردمی و حضور موسسه ها و نهادهای دولتی شرایط مناسبی را برای زائران فراهم کنیم.
وی ادامه داد: بحث اربعین یک آئین دینی و فراتر از آن یک نمایش قدرت از اقتدار معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که می تواند در ثبات امنیتی و سیاسی نظام موثر باشد و به حل و رفع بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر کشورهای منطقه با آن مواجه هستند کمک کند، این یک وظیفه دینی و ملی است که برعهده ما قرار داده شده است و با اهتمام به این موضوع باید بتوانیم سربلند شویم.
طالبی بیان کرد: استان یزد بیشترین تعداد زائران را برای مراسم اربعین دارد و ایجاب می کند در خصوص حمل و نقل، صدور ویزا، تمرکز امکانات در مرز عراق برای رفاه هرچه بهتر زائران تلاش شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط کمیته های مختلف و آمادگی خوبی که در دستگاه ها دیده شده است، می‌توانیم نسبت به سالهای قبل بهتر در خدمت زائران و مردم باشیم.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین نیز در ادامه این جلسه با اعلام برنامه های فرهنگی اربعین امسال بیان کرد: تشکیل ستاد مرکزی اربعین اقدامی است که به دستور مقام معظم رهبری برای ارائه خدمات بهتر به زائران انجام شده است.
«حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی» افزود: با توجه به شرایطی که بعد از حادثه منا در عربستان به وجود آمد، به دستور رئیس جمهوری این ستاد به وزارت کشور منتقل شد و حماسه بزرگ اربعین سال گذشته تحقق یافت.
وی با اشاره به اینکه  مقام معظم رهبری تاکید دارند ما باید با عراقی‌ها در کنار هم باشیم و مراسم اربعین به عنوان مانور اقتدار معنوی انجام شود، گفت: این موضوع مهم است که میزبان اصلی این همایش عظیم عراقی‌ها هستند.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد: در ارتباط با زائران پاکستانی در زاهدان اقدامات خوبی انجام شده است، این زائران ایران را به عنوان یک کشور امن خادم اهل بیت(ع) می‌شناسند و با توجه به امکاناتی که در استان‌های در مسیرشان از جمله استان یزد هست باید زمینه پذیرایی مناسب از آنها فراهم شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات