معاون عمرانی استاندار یزد مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه مدیریت ساخت و ساز در آینده‌ای نزدیک

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: آیین‌نامه اجرایی ایجاد بستر یکپارچه ‌ارائه خدمات مرتبط با اخذ مجوز ساخت و ساز به تصویب هیئت وزیران رسیده و ابلاغ شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی ‌استاندار اظهار کرد: با تصویب هیات وزیران، آیین اجرایی مذکور در راستای ارتقای جایگاه ایران در شاخص اخذ مجوزهای ساخت و ساز و تسهیل فرآیندها در این زمینه و نیز با هدف حذف مراجعه حضوری متقاضیان، دریافت مجوز ساخت به مراجع متعدد، آیین نامه اجرایی نحوه ایجاد بستر یکپارچه،‌ ارائه خدمات مرتبط با اخذ مجوز ساخت و ساز در کشور و تسهیل فر‌آیندهای مربوطه ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در این آیین نامه آمده است ‌همه دستگاه‌ها مکلفند در پایان هر سال، پوشه الکترونیکی نقشه یو تی ام (UTM) طرح‌ها و حریم های مصوب خود را که در طرح‌های توسعه شهری و روستایی اعمال نشده است، از جمله حریم خطوط لوله انتقال گاز، آب و برق، حریم مسیرهای شبکه تار نوری، حریم فرودگاه، حریم راه ها و راه آهن، حریم بناهای تاریخی، حریم حفاظتی- امنیتی ‌را به دبیرخانه کمیسیون ماده (۵) قانون تأسیس شورای‌ عالی شهرسازی و معماری، دبیرخانه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران و همچنین برای انعکاس در نقشه شهری به شهرداری مربوطه اعلام کنند تا ملاک عمل شهرداری ها و دهیاری‌ها قرار گیرد.
صادقیان افزود: همچنین وزارت کشور موظف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حداکثر در مدت ۶ ماه نسبت به راه اندازی سامانه مدیریت ساخت و ساز اقدام نماید‌.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: صدور پروانه ساختمانی پس از دریافت شناسه یکتا که توسط این سامانه اختصاص داده خواهد شد، انجام می ‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این آیین نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف شده است امکان «استعلامات برخط صدور پروانه ساختمانی» و همگام سازی خروجی سامانه های مذکور را حداکثر در مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این آیین نامه فراهم ‌کند و در اختیار وزارت کشور قرار دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دستگاه ها‌ی اجرایی مشمول استعلام در زمینه صدور پروانه ساختمانی موظفند در مدت شش ماه از ابلاغ این آیین نامه، امکان دسترسی ایجاد سامانه برخط در زمینه صدور پروانه ساختمانی را برای شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمانی فراهم کنند.
‌وی افزود: در آیین نامه مذکور، شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمانی موظف هستند، ‌همه فرآیندهای دریافت وجوه و عوارض قانونی خود را به گونه ای اصلاح کنند که تمامی پرداخت ها به صورت خودکار و الکترونیک انجام شود.
صادقیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان تامين اجتماعی نیز موظف است حداكثر در مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این آیین نامه، نسبت به راه انداز‌ی سامانه پرداخت الكترونيكی برخط حق بيمه كارگران ساختمانی مندرج در «قانون بيمه های اجتماعی كارگران ساختمانی»، اقدام ‌کند.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات