استاندار یزد در آیین بهره برداری از راه آهن یزد- اقلید:

راه آهن یزد - اقلید، بزرگترین پروژه عمرانی استان طی ده سال اخیر

استاندار یزد در آیین بهره برداری از راه آهن یزد- اقلید، این پروژه را بزرگترین پروژه عمرانی استان یزد در طول ده سال گذشته دانست و گفت: از مجموع 1400 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده برای این پروژه، قریب به 1100 میلیارد تومان آن، فقط در طول دو سال گذشته صرف این پروژه شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در آیین بهره برداری از راه آهن یزد- اقلید، این پروژه را بزرگترین پروژه عمرانی استان یزد در طول ده سال گذشته دانست و گفت: از مجموع 1400 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده برای این پروژه، قریب به 1100 میلیارد تومان آن، فقط در طول دو سال گذشته صرف این پروژه شده است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه سالانه بیش از سه میلیون نفر از طریق این خط ریلی جابه جا می شوند، اظهارداشت: بهره برداری از این پروژه 300 کیلومتر طول مسیر جابه جایی مسافران از استان فارس و استان های جنوب غربی کشور به استان شمال شرقی و به ویژه خراسان رضوی را کوتاه می کند.
استاندار یزد ادامه داد: با توجه به ارتباط موجود بین استان یزد و استان های  شرق کشور با استان فارس، این راه آهن می تواند نقش بسیار برجسته ای را در تبادل بار داشته باشد و به ویژه اینکه تعدادی از معادن و صنایع موجود در شهرستان های تفت، مهریز و ابرکوه که در مسیر این خط قرار دارند، به خط راه آهن سراسری متصل می شوند که این مهم می تواند نقش ویژه ای را در توسعه اقتصادی این شهرستان ها داشته باشد.
دکتر طالبی همچنین از بهره برداری خط دوم راه آهن بافق_ زرین شهر خبرداد و اظهارداشت: بخش قابل توجهی از این  خط راه آهن به طول 182 کیلومتر، در استان یزد قرار دارد و بهره برداری از آن تاثیر بسیار خوبی بر ترافیک ریلی استان خواهد داشت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات