استاندار یزد:

رای مردم امانت است و همه مدیران و فرمانداران موظف به حفظ این امانت هستند

استاندار یزد خطاب به مدیران و فرمانداران استان تاکید کرد: هرگز از تملق و تعریف و تمجید استقبال نکنید چرا که در نقد و نظر، خیر و صلاحی است که هرگز در چاپلوسی و تملق جایی ندارد و به این نکته توجه کنید که در مبحث نقد، باید به مفهوم آن توجه نمود و نه به نیت منتقد و مدیری موفق تر است که از نکات مثبت نهفته در نقدها در جهت رفع کاستیهای خود بهره گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک فرمانداران سراسر استان و مدیران کل حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با استاندار یزد، عصر دو شنبه 7 اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان مهریز برگزار شد.


مدیران، نظم و انضباط را در سازمان سرلوحه کار خود قرار دهند


استاندار یزد در این نشست با تقدیر از تلاشها و زحمات فرمانداران و مدیران استان در حل و فصل مشکلات مردم و برنامه ریزی موثر در اداره امور شهرستانها گفت: یکی از محورهای عمده مد نظر مدیران و فرمانداران استان در سال جدید، بحث برقراری نظم و انضباط در انجام امور است و باید تلاش کنیم که این مهم را سرلوحه خود قرار دهیم و طبیعی است که وقتی نظم و انضباط در راس سازمان جاری و ساری باشد، زیرمجموعه نیز به تاسی از مدیریت، به این امر اهتمام خواهد ورزید.
"میرمحمدی" خاطر نشان ساخت: برنامه ریزی، دقت نظر، اولویت بندی امور و انجام به موقع کارها در سازمان از برکات نظم و انضباط است و بسیار علاقه مندم که عالی ترین مقام اجرایی هر شهرستان نیز نظم را در برپایی برنامه ها و جلسات خود در نظر بگیرد و در ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای آنها بکوشد.
وی تاکید نمود: همه ما به عنوان مدیر، باید الگوی زیر مجموعه خود باشیم و این الگو باید مظهری از دلسوزی، علاقه مندی به پرسنل، اشتیاق به انجام امور و تلاش در جهت توانمندی زیر مجموعه باشد و به سازمان بیاموزیم که چگونه با درک متعالی، همه استعدادهای خود را در جهت حل مشلات مردم و پیشبرد اهداف سازمان به کار گیرند.


فرمانداران و مدیران امانتدار رای مردم هستند و در انتخابات از هر گونه جانبداری پرهیز می کنند


عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال در کشورخطاب به فرمانداران و مدیران استان خاطر نشان کرد: نگاه ما به انتخابات، نگاهی مبتنی بر خواست مردم است و مردم را نیز در طیف ، گروه و یا جناح خاصی خلاصه نمی کنیم بلکه همه جامعه و سلایق گوناگون را به معنی مردم می شناسیم ، گرچه ممکن است که برخی از گروه ها اقشاری از مردم را نمایندگی کنند که در این رابطه می توانیم از این طیف ها در انجام امور مشورت بگیریم.
"میرمحمدی" سازمانهای مردم نهاد، تشکلهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی و نمایندگی های احزاب قانونی را در جایگاهی دانست که می توانند طرف مشورت مدیران استان -البته با نگاهی یکسان و برابر- قرار گیرند و آنگاه خاطر نشان نمود: در بحث برگزاری انتخابات، هیچگونه اقدامی از سوی مدیران و فرمانداران که از آن شائبه جانبداری از فرد یا گروه خاصی به ذهن متبادر شود نباید صورت گیرد و به این نکته توجه اکید نمایید که تنها امانت دار رای مردم هستید ودر حقیقت این آراء به منزله حق مردم است و تضییع حق مردم بالاترین خطایی است که باید در قبال آن هم در برابر نهادهای قانونی و هم بالاتر از آن در محضر الهی پاسخگو باشیم.
استاندار یزد افزود: باید همه را محترم بدارید و در مباحث مشارکت دهید و بستر برگزاری یک انتخابات با شکوه، مردمی و شایسته را در سراسر استان فراهم نمایید که بازتاب جهانی داشته باشد، به خصوص در امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال " دولت- ملت همدلی و همزبانی" نام نهاده شده ، این همدلی را باید در چنین عرصه هایی به منصه ظهور رسانیم تا مردم نیز با نشاط و آگاهی در انتخابات حضور حداکثری داشته و نامزدهای مورد نظر خود را برگزینند و در چارچوب مقررات و بر حسب تعداد آراء مردم، افراد شایسته انتخاب شوند.
وی خاطر نشان نمود: هر کس که به تایید شورای نگهبان رسیده و قدم به عرصه انتخابات نهاده برای ما محترم است و تعلقات سیاسی افراد در برگزاری انتخابات برای ما یکسان است و به عنوان امانتدار رای مردم تفاوتی از این منظر در نامزدها نمی بینیم، بنابراین باید از این جهت که همه ما امانتدار رای مردم هستیم بکوشیم و ذهنیت جامعه را بدین سمت سوق دهیم.

 

مدیران در ایجاد فضای آرامش و همدلی در جامعه بکوشند


"میرمحمدی" در ادامه با بیان این امر که " مردم به آرامش و آسایش نیاز دارند و ما مدیران، تامین کننده آرامش و آسایش جامعه هستیم" گفت: این وظیفه حساس و سنگینی است که باید به خوبی آنرا دنبال کنیم و بر مواردی که می تواند آرامش و آسایش مردم را افزایش دهد تمرکز کنیم و در آن راستا حرکت نماییم و بر مشارکت نخبگان و معتمدین جامعه در مباحث مختلف اهتمام ورزیم چرا که این همفکری ها و هم اندیشی ها موجب خواهد شد تا بهترین راه ها برای دستیابی به نشاط ، آرامش و آسایش و فضای زنده و پویای اجتماعی فرارویمان گشوده شود و فضای صمیمیت و همدلی و فداکاری که از مولفه های جامعه اسلامی است پیرامونمان شکل گیرد.
استاندار یزد با بیان این امر که " مدیران هرگز نباید نقش خود را در پیشبرد جامعه کمرنگ تلقی کنند" تاکید نمود: نباید خود را در چارچوب مکان و زمان اداری محدود نمایید بلکه باید شب و روز در مسیر تحقق برنامه ها و اهداف خود تلاش کنید و همواره در این فکر باشید که چگونه برنامه هایی را اجرا نمایید که منجر به حاکمیت بیشتر فضای آرامش و آسایش در مردم شود و چگونه برخی عوامل ناآرامی و اختلال در آسایش عمومی را با تدبیر و اخلاق و سعه صدر و آینده نگری مرتفع نمایید.
عالی ترین مقام اجرایی استان ابراز داشت: همه مردم برای ما عزیز و محترم هستند و باید همواره با دلیل و منطق و دوستی و صمیمیت، افراد را به میدان عمل و خدمت وارد نمایید و هرگز خود را جدای از مردم نپندارید چرا که همه مدیران باید اهل تواضع و فروتنی و خدمت به مردم باشند و از تکبر و غرور در برابر مردم پرهیز کنند و انتظار است که این موارد از سوی فرمانداران و مدیران استان مد نظر قرار گیرد.


همه مدیران استان موظف به حفظ و گسترش ارزشهای اخلاقی و اسلامی در جامعه هستند


میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت ارج نهادن به فعالیتهای فرهنگی گفت: اگر آسیب شناسی درستی صورت گیرد خواهیم دید که اکثر مشکلات موجود در جامعه، ریشه در مسائل فرهنگی دارد چرا که هر کجا فرهنگ آسیب ببیند ناهنجاریهای اجتماعی بروز می کند و سبب رواج خشونت، نفرت و بداخلاقی خواهد شد و بر همین اساس است که باید در برنامه ریزی ها بیشترین تاکید را بر مسائل فرهنگی داشته باشیم چرا که اگر زیر ساختهای فرهنگی شکل و چارچوب درستی به خود گرفت، بسیاری از مسائل درست خواهد شد.
استاندار یزد خاطر نشان ساخت: دو عنوان بسیار ارزشمند دارالعباده و دارالعلم که به استان یزد اطلاق می شود، تنها یک نامگذاری ساده نیست، بلکه برخواسته از مجموعه ای از رفتارها، کنشهای اجتماعی، اخلاقیات، پایبندی این مردم به اصول انسانی و اسلامی و تلاش در عرصه علم و عمل است و در حقیقت، این عناوین، نماد و سمبلی از ویژگی های مردم استان یزد است.
وی افزود: درخشش علما و فضلا و نخبگان و پایبندی مردم این دیار به بسیاری از اصول و قوائد اخلاقی و اسلامی بوده که این عناوین را برای این استان به ارمغان آورده است و همه ما موظفیم که در حفظ و گسترش این ارزشها احساس مسئولیت نماییم و هر موردی که موجب لطمه به این ارزشها می شود را شناسایی و در جهت رفع آن بکوشیم تا به جایگاه و برند استان یزد در اذهان دیگران لطمه ای وارد نشود و طبیعی است که برای پیشگیری از این آسیب ها باید کار فرهنگی هدفمند را دنبال نماییم.
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه خاطر نشان نمود: در همین راستا به این نتیجه رسیدیم که باید در استان یک شبکه پودمانی فرهنگی را طراحی نماییم که در این زمینه کارساز و موثر باشد و بر همین اساس جلساتی را با حضرات آیات ناصری، وافی، اعرافی و دکتر فعالی و حجج اسلام معزالدینی، صدوقی و مدرسی برگزار کردیم و از آنها مشورت گرفتیم و این همفکری به تصمیم جهت شکل گیری شورای عالی فرهنگ استان ختم شد که در اولین ماه امسال، این شورا در قالب اتاق فکر توسعه فرهنگی استان با حضور افراد مذکور سامان یافت.
"میرمحمدی" ادامه داد: اتاق فکر توسعه فرهنگی استان در واقع سیاستگزاری کلی فرهنگی را به عهده دارد و یک کارگروه اجرایی متشکل از همه مدیران و دستگاه های اجرایی به همراه فرهیختگان فرهنگی، هنرمندان، ادبا و شعرا و اساتید عرصه های فرهنگ در یزد زیر نظر استاندار و دیگر شهرستانها تحت نظر فرمانداران شکل می گیرد و در قالب کار گروه هایی متشکل از اهل علم و ادب و فرهنگ و نخبگان فرهنگی هر شهرستان در مرکز شهرستان و بخش ها مشغول به کار می شود و در نهایت کار گروه های محلی تشکیل خواهد شد و فرمانداری ها نیز به تناسب تشکیل کارگروه ها و پیشبرد اهداف اتاق فکر توسعه فرهنگی ارزیابی می شوند.

استاندار یزد، اداره کل اجتماعی فرهنگی استانداری یزد را مجری این طرح و ارائه دهنده راهکار و ساختار آن دانست و تاکید کرد که در اجرای آن ، نگاه سیاسی به معنی رایج آن دخالت ندارد گرچه خط مشی ها و نقطه نظرات مشخصی در عرصه فرهنگ وجود خواهد داشت .


مدیران، وقت خود را صرف خدمت به مردم نمایند


وی آنگاه با اشاره به اهمیت خدمت رسانی بی وقفه از سوی مدیران به مردم خطاب به فرمانداران و مدیران استان گفت: انتظار دارم تا جایی که ممکن است و رضایت خانواده شما را در پی دارد، وقت خود را برای حل مشکلات مردم مصروف نمایید و در این راه با طرح مسائل با خانواده، ایشان را در تداوم این مسیر همراه سازید چرا که همراهی و همدلی خانواده در موفقیت مدیران نقش بسزایی دارد .


مدیران به منتقدین بها دهند و متملقان را از خود دور سازند


میرمحمدی سپس با تاکید بر لزوم رعایت سلسله مراتب سازمانی و مفاد قانونی در ارسال مکاتبات اداری از سوی مدیران و فرمانداران استان ، به اهمیت نقد و نظر در پیشبرد برنامه های سازمان اشاره کرد و گفت: مدیران هرگز بها دادن به نقد حوزه مسئولیت خود را فراموش نکنند چرا که این نقدها موجب می شود که مدیر به ضعف خود واقف شود و در جهت رفع آن بکوشد.
استاندار یزد خطاب به مدیران و فرمانداران استان تاکید کرد: هرگز از تملق و تعریف و تمجید استقبال نکنید چرا که در نقد و نظر، خیر و صلاحی است که هرگز در چاپلوسی و تملق جایی ندارد و به این نکته توجه کنید که در مبحث نقد، باید به مفهوم آن توجه نمود و نه به نیت منتقد و مدیری موفق تر است که از نکات مثبت نهفته در نقدها در جهت رفع کاستیهای خود بهره گیرد.
وی ادامه داد: همه باید در برابر تملق بایستیم و فضای نقد را پیرامونمان تقویت کنیم چرا که انسان معصوم نیست و در معرض خطا و اشتباه قرار دارد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطر نشان کرد: باید بکوشیم تا منتقدین خود را بها داده و تشویق کنیم چرا که اگر به عنوان مثال صد چشم بر فعالیت ما نظارت کند ، در چنین فضایی قطعا بهتر به نقاط ضعف خود پی می بریم .
"میرمحمدی" در پایان ضمن تشکر از تلاش همه مدیران و فرمانداران سراسر استان در راستای اجرای اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید و چشم انداز توسعه استان ، فضای همدلی و همکاری موجود در استان را بسیار مطلوب دانست و ابراز امیدواری نمود تا با تداوم این فضای مثبت، مشکلات و مسائل پیش روی مردم نیز، بیش از پیش در مسیر حل و فصل قرار گیرد.
گفتنی است در ابتدای این نشست ، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، برگزاری جلسات فرمانداران با حوزه های مختلف معاونت استانداری را از تدابیر استاندار یزد ذکر کرد و این امر را دربیان موضوعات مشترک و یافتن راه حلهای کاربردی در حوزه مدیریتها بسیار موثر دانست.
وی رویکرد استاندار یزد در مباحث فرهنگی اجتماعی را قوت قلبی برای همه علاقه مندان به این عرصه مهم دانست و خاطر نشان نمود: با تاکید استاندار محترم، اتاق فکر توسعه فرهنگی استان شکل گرفته و در همین راستا می توانیم راهبردهای فرهنگی در سطح استان را تهیه و اجرایی نماییم.
وی هدف از تشکیل کارگروه های فرهنگی در شهرستانها و بخشها ذیل این اتاق فکر را شناسایی فرهیختگان و اصحاب ادب و فرهنگ و هنر در همه استان و اتصال فرمانداری ها به بدنه فرهنگی جامعه ذکر کرد.
"محمد علی طالبی" در پایان خاطر نشان ساخت : نشست فرمانداران سراسر استان هرماه یکبار و بخشداران نیز هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات