رزمایش پدافند غیرعامل در شهرک صنعتی یزد برگزار شد

رزمایش پدافند غیرعامل با حضور مديركل پدافند غيرعامل استانداري، مديركل مديريت بحران استانداري و فرماندار يزد با هدف کاهش آسیب‌ها و خطرها در مقابل حمله‌هاي دشمن به واحدهای تولیدی و اقتصادی در شهرک صنعتی یزد برگزار شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این رزمایش گفت: برگزاری این رزمایش ها با هدف بالا بردن سطح آمادگی دستگاه های خدمت رسان و آموزش نیروهای مردمی در مواقع ضروری انجام مي شود.
«حسين اسماعيلي» ادامه داد: عملکرد دستگاه های شرکت کننده در این رزمایش مطلوب بود و لازم است از سپاه الغدیر استان و شرکت فرش خاطره کویر که در برگزاری این رزمایش نقش موثری داشتند قدردانی شود.
وي افزود: یکی از حوزه های عملکردی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برگزاری رزمایش است که در هفته پدافند غيرعامل بیش از ۱۲ رزمایش در حوزه های گوناگون به صورت ستادی و میدانی برگزار شد.
اسماعيلي به برگزاری مانور سراسری قطع برق در استان در روز پدافند غيرعامل نیز اشاره کرد و گفت: در این رزمایش برق تعدادی از دستگاه‌های مهم استان با هدف ارزیابی توان نگهداری عملکرد دستگاه ها در زمان قطعی برق برگزار شد.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري افزود: دستگاه های خدمت رسان بايد در زمان بحران آمادگی خدمت را داشته باشند و این رزمایش هم به ما و هم به دستگاه های شرکت کننده در مانور ارزیابی خوبی ارائه کرد.
اسماعيلي همچنین نقش رسانه های استان را در فرهنگ سازی و آموزش مباحث پدافند غیرعامل مهم و ‌خطیر دانست و ادامه داد: عملکرد رسانه های مکتوب و مجازی استان به ويژه صدا و سیمای مرکز یزد در هفته پدافند غيرعامل چشم گیر بود که باید از این روحیه و كوشش سپاسگزاري کرد.
دبیر ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل استان از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به‌خاطر حمایت و همراهی ايشان در برنامه هاي اين هفته قدرداني و عملکرد اداره کل پدافند غیرعامل استانداری را مثبت ارزیابی کرد.
اسماعیلی در پايان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد برگزاری مانورهای بیشتر در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل در استان باشیم.
گفتني است در این رزمايش نیروی انتظامي، بسیج کارگری و دستگاه های امدادرسان مانند اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر و آرامستانهای شهرداری به ارائه خدمت پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات