معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استاندار در بازديد از ايسناي يزد:

رسانه ها و خبرنگاران در توسعه پایدار استان نقش تاثیرگذاری دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و مشاور استاندار در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی از دفترخبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنای منطقه یزد بازدید کردند و از نزدیک با فعالیتهای این دفتر خبری آشنا شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، روز سه شنبه 21 اردی بهشت ماه "محمدعلی طالبی"  در ديدار با رئيس، سردبیر و خبرنگاران ايسناي يزد، نقش رسانه‌ها را از جمله ضرورت‌هاي راهبردي تدوين برنامه‌هاي اجرايي در راستاي پيشبرد اهداف دولت تدبير و اميد در استان يزد ذكر كرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استاندار با اشاره به ضرورت بيان نقطه نظرات آزادانه در نشست‌ها و جلسات تخصصي اهالی رسانه،اظهار داشت: استفاده مطلوب از ظرفيت علمي و پژوهشي صاحب‌نظران مختلف  از مهمترين رسالت خبرنگاران است.
طالبی با بیان اینکه‌ رسانه ها و خبرنگاران در توسعه پایدار استان نقش تاثیرگذاری دارند افزود: خبرنگاران حلقه مطمئن ارتباط مسئولان با اقشار مختلف جامعه هستند.
وی با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین اقشار مختلف جامعه توسط خبرنگاران، تاكيد كرد: رسانه‌ها ی استان علاوه بر گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، وظايف دستگاه‌ها در اين رابطه را مطالبه‌گری و ارزيابي کنند.
طالبی برطرف کردن ذهنیت‌های منفی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را از جمله اولویت‌های برنامه‌ریزی دولت تدبير و اميد خواند وتصریح کرد: تدوین هرگونه روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران در جوامع بین‌المللی، باید براساس منافع ملی و واقعیت‌های رفتاری و اعتقادی ملت ایران انجام شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استاندار به دغدغه‌هاي مسئولان استان و كشور، در مورد موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: در دو دهه گذشته استان یزد نه تنها تأمین‌کننده اشتغال داخل استان بلكه تامين‌كننده شغل براي اقشار مختلف در سطح ملی بوده است.
طالبی در اين رابطه با اشاره به افزایش نرخ مهاجرپذیری استان یزد، افزود:‌ توسعه بی‌رویه صنایع با تکنولوژی پایین و متکی بر نیروی انسانی ساده و تغییر بافت اجتماعی برخی از نقاط شهر و استان از جمله مشکلات اجتماعی و فرهنگی یزد است.
وي تصریح کرد: هدایت صنایع و کارآفرینان به سمت راه‌اندازی "صنایع  های‌تک" و توليدات متکی بر دانش و نیروهای تحصیل‌کرده، تنها راه برون رفت استان از شرایط فعلی است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استاندار با اشاره به عوامل تاثيرگذاري مانند رکود اقتصادی، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و بحران‌های موجود در حوزه صادرات به عنوان عوامل كشوري، خاطرنشان کرد: استان یزد به دلیل برخورداری از صنایع خاص نيز از اين عوامل،‌ آسیب بیشتری را متحمل شده است.
طالبی در مورد تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، تصریح کرد: بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی استان یزد در حدی که بیان شده نيست و باید دقت بیشتری در بیان آمار و تعریف واحدهای تعطیل شده، انجام شود.
وی تبین اهداف اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف را از جمله برنامه‌های استان در سال جدید عنوان کرد و ادامه داد: در همين رابطه نيزستاد راهبری و کارگروه اقتصاد مقاومتی در یزد راه‌اندازی شده است و جلسات آن به صورت مستمر برگزار می شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استاندارافزود: استفاده از ظرفیت علمی، پژوهشی و اجرایی دانشگاه‌ها، موثرترین راهکار براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور و استان است.


توجه به سرمایه‌هاي اجتماعی در تدوین برنامه‌های استان


طالبی توجه به سرمایه‌هاي اجتماعی را نيز از جمله ضرورت‌های تدوین برنامه‌های استان در دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد:‌ استان یزد درحوزه سرمایه اجتماعی فردی،‌ دارای وضعیت مطلوبی است.


ايسنا، خبرگزاري فعال و  قابل اعتمادي است


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار دربخش دیگری از سخنان خود، خبرگزاري ایسنا را فعال، خوب و قابل اعتماد خواند و بيان كرد: ذهنيت مسئولان و مديران استان در مورد عملكرد ايسناي يزد مطلوب است و بايد از اين ذهنيت بهترين بهره را برد.
وي رشد اخبار توليدي ايسناي يزد را نشانه فعاليت و پشتكار خبرنگاران و مديران اين خبرگزاري در استان عنوان كرد و ادامه داد: ميزگردهاي تخصصي ايسنا گوياي ظرفيت علمي، آموزشي و پژوهشي اين خبرگزاري در راستاي پيشبرد اهداف توسعه استان است.
طالبی در پایان سخنان خود ميزگردهاي تخصصي رسانه‌ها را عامل اصلي بارش افكار و انديشه‌هاي ناب ذكر و خاطرنشان كرد: وجود نگاه صرف اداري به مسائل می تواند یکی از آسيب‌هاي كارگروه‌هاي دولتی باشد.


ضرورت تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها


مشاور استاندار در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی و جانشین اداره کل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این بازدید بر ضرورت تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها با یکدیگر تاکید کرد.
"عباس ملازینلی" افزود: شایسته است رسانه های استان در راستای توسعه استان در تمام حوزه ها گام بردارند و منافع ملی و استانی را در اولویت قرار دهند که برای تحقق این مهم نقش رسانه های با سابقه بیشتر بسیار با اهمیت است.
گفتنی است "مهدی باصولی" رئيس خبرگزاري دانشجويان ايران ،ايسنای منطقه يزد در اين بازديد به بيان ظرفيت‌هاي اين خبرگزاري پرداخت و گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين دفتر ارائه كرد و خبرنگاران ایسنا نیز سوالات خود را در حوزه های مختلف از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مطرح کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات