با حضور استاندار یزد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛

رصدخانۀ دانشگاه آزاد تفت افتتاح شد

رصدخانۀ دانشگاه آزاد اسلامی تفت صبح پنج‌شنبه 15 مهرماه با حضور نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، استاندار یزد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل حوزۀ استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، رصدخانۀ دانشگاه آزاد اسلامی تفت با حضور نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، استاندار یزد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه، مدیرکل حوزۀ استاندار و روابط عمومی استانداری، فرماندار تفت، نمایندۀ مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان افتتاح شد.
«آیت الله محمدرضا ناصری» نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «حمید میرزاده» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، « عباس حیدری» مدیرکل حوزۀ استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، در ابتدای ورود به دانشگاه آزاد اسلامی تفت با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ شهدای گمنام این دانشگاه ادای احترام کردند.
امام جمعۀ یزد، استاندار یزد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه سپس از رصدخانۀ دانشگاه آزاد اسلامی تفت بازدید کردند و این رصدخانه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
رصدخانۀ دانشگاه آزاد تفت با زیربنای 500 مترمربع، مساحت شش هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.
گفتنی است در قسمت فوقانی این رصدخانه، تلسکوپ تمام اتوماتیک با قطر دهانۀ 64 سانتی متر نصب شده است و قطر آئینه‌ای برابر با 25 اینچ دارد و این تلسکوپ بزرگترین و پیشرفته ترین تلسکوپ موجود در کشور است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات