رصد و ارزیابی عملکرد مدیران دولت تا آخرین روز دولت دوازدهم

دکتر طالبی با تاکید بر اینکه عملکرد و فعالیت مدیران حوزه های مختلف استان تا آخرین روزهای کار و مسئولیتشان در دولت دوازدهم رصد و ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: مدیران باید به دور از بی انگیزگی و خمودی به فعالیت بپردازند و کوتاهی و قصوری در انجام مسئولیت خود نداشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست شورای اداری استان که با حضور ویدئو کنفرانسی بیش از ۹۰ مدیر و حضور فیزیکی جمعی از مدیران در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تعامل و همکاری دستگاه های مختلف استان در برگزاری انتخابات، گفت: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها در استان یزد، در کمال آرامش و امنیت و با حضور مطلوب مردم در پای صندوق های رای برگزار شد.
وی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب و منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا استان، اظهارداشت: امیدواریم نتیجه این انتخابات، بهبود شرایط زندگی مردم، تحقق شعار داوطلبان منتخب و تلاش در جهت رفع مشکلات حوزه های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی که از اولویت های اصلی کشور است، باشد.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه استان یزد جایگاه خوبی را به لحاظ سلامت اداری در کشور دارد، تصریح کرد: تعداد پرونده های تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته استان؛ در مقایسه با سایر استان ها، شرایط مطلوبی را نشان می دهد و مؤید توجه و جدیت قاطبه مدیران استان نسبت به بحث سلامت اداری و مقابله با فساد است.
دکتر طالبی ادامه داد: امیدواریم این روحیه و جدیت مدیران و مسئولان استان، بیش از پیش تقویت شده و حتی شاهد موارد جزئی تشکیل پرونده در این حوزه را نداشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: بارها به مدیران استان تاکید شده است تا در صورت مشاهده مانعی از سوی دستگاه های نظارتی در مسیر اجرای پروژه ها، انجام فعالیت ها و یا برنامه های دستگاه های تحت مدیریت و نظارت خود، آن ها را منعکس کنند اما مواردی با این مضامین بسیار کم و موردی اعلام شد.
استاندار یزد رویکرد کلی دستگاه های نظارتی را رفع مشکلات و موانع پیش روی اجرای برنامه ها و پروژه ها و دیگر مسائل و موضوعات مربوط به دستگاه های اجرایی دانست، افزود: خوشبختانه دستگاه های مختلف استان در کنار دستگاه های دولتی قرار دارند و توجه و اهتمام ویژه ای نسبت به اجرای فعالیت ها و برنامه و اقدامات دارند، لازم است با همین روحیه و جدیت کارها را تا زمان تشکیل دولت پیش ببریم.
دکتر طالبی با اشاره به وجود پروژه های بسیار زیاد در حال تکمیل و در دست اجرا استان در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: همه این پروژه ها در سطوح مختلف ملی، استانی و محلی برای اجرا نیازمند جدیت و پیگیری هستند.
استاندار یزد ادامه داد: در طول این چندماه با همکاری بعضی از دستگاه ها، فرمانداران و معاونین ذی ربط استانداری پروژه هایی که قابلیت اتمام و تکمیل در فرصت باقی مانده از دولت، را دارند احصاء و اولویت بندی شد که موضوع تکمیل و بهره برداری این پروژه ها با جدیت در حال پیگیری است.
وی با اشاره به محدودیت های مالی دولت و موانع پیش روی فعالیت بخش خصوصی و دولتی، تصریح کرد: به نظر می رسد با نگاه به اتفاقاتی که در طول یک سال گذشته تا به امروز افتاده و کارهایی که می تواند تا پایان دولت صورت بگیرد؛ یکی از پر افتخارآمیزترین کارها را به لحاظ حجم و تنوع اجرای پروژه های مختلف در جای جای استان به ثبت خواهیم رساند‌.
دکتر طالبی ادامه داد: با جدیت دستگاه های مختلف، فرمانداران و معاونین استانداری یکسری پروژه بزرگ و اساسی در بخش پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری، شروع شده و یا در آستانه آغاز است.
وی با بیان اینکه افتخار بسیار بزرگی در زمینه  سرمایه گذاری در استان به ثبت رسیده است، اظهارداشت: قریب به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در حال اجرا و یا در آستانه اجرا در نقاط مختلف استان وجود دارد که این رقم، رقم بسیار بالا و قابل توجهی بشمار می آید و می تواند آینده استان را متحول کرده و شرایط بهتری را برای توسعه استان در شهرستان های مختلف فراهم کند‌.
استاندار یزد اتفاقات خوب رقم خورده در حوزه سرمایه گذاری و حوزه تکمیل پروژه های عمرانی را مدیون همدلی و همکاری بوجود آمده در استان دانست و خاطرنشان کرد: محور مشترک فعالیت های استان را، منافع استان و منافع عمومی مردم انتخاب کردیم و سعی شد فارغ از حاشیه ها و موضوعات سیاسی، همگرایی و هم افزایی مناسبی را در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای استان ایجاد شود که در این راستا لازم است از تعامل و همکاری همه دستگاه ها و به ویژه دستگاه های حوزه نظارتی که در کنار دستگاه های دولتی قرار گرفتند ، تشکر کنم.
دکتر طالبی با بیان اینکه در بعضی اوقات دستگاه های نظارتی جلوتر از دستگاه های مسئول در جهت رفع بعضی از موانع و تسهیل در امور سرمایه گذاری در استان قدم بر می داشتند، اظهار داشت: امیدوارم روحیه تعامل، هماهنگی و همکاری که امروز بین دستگاه های مختلف وجود دارد، در آینده استان و فعالیت مدیران آینده هم نمود پیدا کند تا استان و مردم استان بتوانند از مواهب این روحیه استفاده کنند.
وی با اشاره به نگاه ویژه استان به تامین نیازهای اصلی استان از جمله مباحث مربوط به تامین آب مورد نیاز استان، گفت: در این راستا به بلاتکلیفی چندساله خط دوم انتقال آب شرب پایان دادیم و این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است از طرفی مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان نیز به اتمام رسیده و ظرف دو سال آینده خبرهای خوبی از خط انتقال آب دریای عمان خواهیم داشت.
استاندار یزد با اشاره به افتتاح پروژه خط انتقال آب خلیج فارس و حواشی ایجاد شده در خصوص روند انتقال آب آن، تصریح کرد: در حال حاضر جریان آب این خط به سمت اردکان برقرار و قابل ارزیابی و رصد است.
دکتر طالبی با تاکید بر اینکه عملکرد و فعالیت مدیران حوزه های مختلف استان تا آخرین روزهای کار و مسئولیتشان در دولت دوازدهم رصد و ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: مدیران باید به دور از بی انگیزگی و خمودی به فعالیت بپردازند و کوتاهی و قصوری در انجام مسئولیت خود نداشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خارج شدن تعدادی از نیروگاه های برق کشور از مدار شرایط سختی و فشار زیادی را در کشور و استان یزد بوجود آورده است، بر صرفه جویی حداکثری برق در ادارات و سازمان ها بنابر الزام مصوب شورای عالی امنیت ملی و هیئت دولت، تاکید کرد.
استاندار یزد در ادامه به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح ادارات و در مراجعه ارباب رجوع مورد اشاره و تصریح کرد: در این راستا باید مراجعات ارباب رجوع به حداقل رسانده شود؛ البته این موضوع به معنای کار نکردن برای ارباب رجوع نیست بلکه باید کار مردم به طریقی که کمترین مراجعه امکان پذیر باشد، انجام شود.
دکتر طالبی همچنین به پیگیری و جذب اعتبارات عمرانی دستگاه ها  در فرصت باقی مانده تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت تعلل دستگاهی در جذب اعتبارات عمرانی و زیان استان به واسطه این کوتاهی، ضمن برخورد با مسئول مربوطه، اطلاع رسانی لازم به مردم و اصحاب رسانه صورت می گیرد.
وی در انتها اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در فرصت باقی مانده از مسئولیت؛ با جدیت، پشتکار و انگیزه فراوان و با تاکید و تکیه بر موضوعات و اولویت های اصلی استان، کارنامه خوبی را در محضر مردم خوب استان به جا بگذاریم.



 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات