استاندار يزد:

رفت و آمد هیئت‌های اقتصادي نتيجه گرا باشد

استاندار يزد در دهمين نشست سرمایه‌گذاری استان بر نتيجه گرا بودن رفت‌وآمدهای هیئت‌های اقتصادي تأكيد كرد.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه دهمين جلسه نشست سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار يزد، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی، مديركل امور اقتصادي استان و اعضاي اين ستاد در سالن زنده‌یاد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با اشاره به اينكه رفت‌وآمدهای هیئت اقتصادي كشورها به استان و اعزام هیئت‌های اقتصادی استان به کشورهای دیگر نيازمند راهبرد و هدف است؛ تأكيد كرد: اعزام تيم هاي اقتصادي به خارج از كشور در ابتدا نيازمند بررسی، شناسايي و مطالعه بازار آن كشور است.
«سید محمد ميرمحمدي» بابیان اينكه براي صادرات و معادلات بازرگاني نيازمند فراگيري فنون مذاكره، بازاريابي، زبان بین‌المللی هستيم افزود: ضرورت دارد استفاده از تكنولوژي روز دنيا را همواره مدنظر قرار دهيم و تمام مکانیزم های بازار را شناسايي كنيم.
وي با اشاره به اينكه نيازمند تعامل بين تشکل‌های بخش خصوصي در حوزه اقتصادي هستيم تصريح كرد: اينكه بخش خصوصي بخواهد هميشه متكي به دولت باشد مطلوب نيست و بيش از هر زمان دیگر، امروز نيازمند رسيدن به زبان مشترك هستيم.
استاندار يزد توليد كالاي باکیفیت را مهم ارزيابي كرد و اذعان داشت: هرچه كالاهای تولید داخل باکیفیت باشد مشتري بيشتري خواهد داشت، حتي اگر این کالاها قیمت بیشتری داشته باشند، مصرف‌کننده خرید کالای باکیفیت باقیمت بیشتر را به کالای بی‌کیفیت باقیمت کمتر ترجیح می‌دهد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان كيفيت خوب را عامل پیدایش برندهاي معتبر و مرجع دانست و تأكيد كرد: وقتي برند باکیفیت تولیدکننده ايراني و يزدي در سطح كشور و دنيا مطرح شد، مشكل عرضه و تقاضا نيز حل خواهد شد.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنانش شناسايي خطوط اعتباري توسط بخش خصوصي را ضروري دانست و گفت: فاینانس و خطوط اعتباري با كشورهاي خارجي نيازمند نگاهي اقتصادي و طرح‌های قدرتمند است تا بتواند پروژه مدنظر را تضمين كند.
ميرمحمدي استفاده از شركاي خارجي را در سرمایه‌گذاری‌های جديد مطلوب عنوان كرد و افزود: مشاركت گيري با سرمایه‌گذاران خارجي علاوه بر تأمين منابع مالي، تكنولوژي و فناوري نوين را نيز به كشور و استان وارد می‌کند.
استاندار يزد در پايان سخنان خود همكاري و همفكري بخش خصوصي با يكديگر را عاملي براي دستيابي به پیشرفت‌های روزافزون در آينده دانست.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات