رفع بخش زیادی از مشکل اشتغال استان با ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی/ جلب مشارکت بنیادهای عام المنفعه برای توسعه استان طی سال های اخیر

استاندار یزد با تاکید بر دنبال کردن طرح های اشتغال با اولویت اشتغالزایی برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: راهکار حل مشکلات اقتصادی و اشتغال استان، پرداختن به مشاغلی است که مشکلات و دغدغه های مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی را رفع کند لذا درصورتیکه حمایت های ملی به سمت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هدایت شود بسیار مناسب و ماندگار خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استاندار یزد، جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد به ریاست دکترطالبی؛ استانداریزد و با حضور کالوندی، مدیر نظارت و کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت و اعضای این کارگروه به منظور ارائه اقدامات و برنامه های در دستورکار بنیاد برکت، ارائه اقدامات و برنامه های انجمن ماشین سازی خانه صنعت، معدن و تجارت استان و بررسی نیازمندی های آن ها و نیز ارائه گزارش کمیته پایش و ارزیابی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.
دکتر طالبی در این جلسه با اشاره به اهمیت بهره گیری استان از ظرفیت های بنیاد برکت، اظهارداشت: در طول دو سه سال اخیر اقدامات و فعالیت های خوبی با همکاری و حمایت بنیاد برکت در اکثر شهرستان های استان یزد و به ویژه در شهرستان های محروم استان رقم خورد و حمایت های خوبی از کارآفرینان و متقاضیان اشتغال استان سامان داده شد.
وی ضمن استقبال از اجرای طرح شمسا بنیاد برکت در استان یزد، بر ایجاد اشتغال با اولویت اشتغالزایی برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: راهکار حل مشکلات اقتصادی و اشتغال استان، پرداختن به مشاغلی است که  مشکلات و دغدغه های مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی را رفع کند لذا درصورتیکه چنین حمایت های ملی به سمت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هدایت شود بسیار مناسب و ماندگار خواهد بود.
استاندار یزد ادامه داد: ایجاد اشتغال در بخش دامپروری و کشاورزی اگرچه مزیت هایی  از جمله ارزش افزوده را برای استان به همراه دارد اما هیچ مشکلی از اشتغال جوانان را حل نمی کند و بعضا سبب ورود نیروهای کارغیربومی و عمدتا اتباع بیگانه به استان شده است که این موضوع می تواند تبعات خاصی را در ابعاد اجتماعی و امنیتی داشته باشد.
دکتر طالبی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی مستلزم تغییر جهتگیری های ایجاد اشتغال در استان است، افزود: در این راستا باید ایجاد مشاغل مرتبط با حوزه دانش بنیان، علم و فناوری و نوآوری و پوشاک، که می تواند به ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک کند، پیگیری و دنبال شود.
وی با اشاره به عدم استفاده استان از ظرفیت های ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  و بنیاد برکت در سال های گذشته، بیان کرد: در گذشته اثری از حضور ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت در هیچ یک از فعالیت های استان  مشاهده نمی شد اما در دو سه سال اخیر، جلسات متعددی با مدیران ستاد اجرایی، بنیاد برکت و سایر نهادهای مالی بزرگ کشور در تهران برگزار شد و زمینه حضور و فعالیت آن ها در استان فراهم شد.
استانداریزد در بخش دیگری از سخنانش به لزوم توسعه صنایع زیر دستی فولاد آلیاژِی و تکمیل حلقه های فولاد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استان یزد تامین کننده عمده محصولات فولادی کشور در بخش های سنگ آهن، کنسانتره، گندله و دیگر موارد است اما بعضی از واحدهای صنعتی استان به دلیل نیاز جدی به ورق در آستانه تعطیلی و ورشکستگی قرار گرفته اند و برای تامین ورق مورد نیاز این واحدها باید ورق را از دیگر استان ها تهیه کنیم.
دکترطالبی با بیان اینکه یکی از پیگیری های انجام شده در این راستا بحث ایجاد کارخانه تولید ورق در استان است، گفت: در حال حاضر تقریبا مجوز ایجاد یک کارخانه تولید ورق  صادر شده و آغاز عملیات اجرایی آن در حال پیگیری است همچنین برای توافقات اولیه سرمایه گذاری در حوزه ورق برای راه اندازی یک کارخانه دیگر انجام شده است.
وی به درخواست انجمن ماشین سازی خانه صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر تخصیص زمین جهت استقرار متمرکز و منسجم واحدهای ماشین سازی اشاره و تصریح کرد: در بحث تامین زمین یا فضای مورد نیاز برای واحدهای ماشین سازی، مشکلی در استان نداریم و اگر پیش از این نیز جهت تامین زمین برای ایجاد شهرک مستقل دولتی یا شهرک تخصصی غیردولتی پیگیری شده بود، زمین و محل مشخصی برای واحد های قطعه سازی و ماشین سازی تعیین می شد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: ضروری است حمایت های مورد نیاز این رسته اعلام شود تا حمایت های لازم برای توسعه آن ها صورت بگیرد.
دکترطالبی در پایان بر تعیین تکلیف زمین مورد نیاز واحدهای قطعه سازی و ماشین سازی ظرف یکی دو هفته آینده تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات