استاندار یزد تأكيد كرد:

رفع مشکلات تولید و صنعت در مسیری صحیح و دور از تصمیمات احساسی

استاندار يزد گفت: دولت تدبير و اميد تلاش می‌کند تا مشكلاتي كه تحریم‌های ظالمانه براي كشور و به‌ویژه بخش توليد و صنعت به وجود آورده است را در مسیر صحیح و به‌دوراز تصميمات احساسي رفع كند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني و سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای با اعضاي هیئت‌مدیره انجمن كاشي و سراميك و جمعي از مديران کارخانه‌های كاشي و سراميك استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري ديدار و گفتگو كردند.
استاندار يزد در اين ديدار با تشريح وضعيت دولت يازدهم اظهار داشت: رشد اقتصادي كشور در دولت قبل به منفي 6 درصد رسيده بود كه با اقدامات كارشناسي دولت تدبير و اميد، توجه دولت به توليد داخلي و پرهيز از واردات بی‌رویه، ثبات قیمت‌ها و افزايش قدرت خريد مردم اين رقم تا پايان سال جاری به بالاي 3 درصد می‌رسد.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: امروز درآمدهاي نفتي دولت به‌شدت کاهش‌یافته و فروش نفت از بشکه‌ای بيش از 100 دلار به 30 تا 32 دلار رسيده و با كاهش قیمت‌های مواد معدني مانند سنگ‌آهن به یک‌سوم، درآمدهاي مالياتي دولت نيز کاهش‌یافته است.
وي افزود: خوشبختانه پس از گذشت دو سال مذاكرات تيم هسته‌ای جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي قدرتمند جهان نتيجه داد و برجام در آستانه اجرايي شدن است.
ميرمحمدي بابیان اينكه برجام، اميد زيادي را در جامعه به وجود آورده است تصريح كرد: دولت اميدوارانه تلاش می‌کند تا علی‌رغم تنگناها و محدودیت‌هایی كه داشته و دارد براي بهبود وضعيت زندگي مردم اقدامات مؤثري را انجام دهد.
استاندار يزد با توجه به مشكلات مطرح‌شده در اين جلسه در رابطه با نيمه فعال شدن برخي کارخانه‌ها كاشي و سراميك استان و فروش اين محصول توليدي اظهار داشت: انجمن كاشي و سراميك استان بايد وارد عرصه شناسايي بازار، بازاريابي و فروش كاشي و سراميك شود و از ورود دلالان و واسطه‌ها به اين حوزه جلوگيري كند.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود از اعضاي انجمن كاشي و سراميك استان خواست تا مشكلات کارخانه‌ها كاشي و سراميك را به‌صورت دقيق، شفاف و روشن همراه با ارائه برنامه و راهكارهاي عملياتي براي خارج شدن از وضعيت موجود در نامه‌ای تقديم استاندار كنند تا وي مشكلات موجود صنعت كاشي و سراميك استان را به اطلاع معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامي ايران برساند.


عزم جدي مسئولان استان براي رفع موانع توليد

 

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز در اين جلسه بر عزم جدي مسئولان ارشد استان براي رفع مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي تأكيد كرد.
«سید محمدرضا سید حسینی» گفت: تلاش کرده‌ایم در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان با حضور مديران و نمايندگان دستگاه‌های اجرايي مرتبط با بخش توليد و صنعت و با حضور مديران عامل کارخانه‌ها داراي مشكل، بسياري از موانع توليد را رفع نماییم.
گفتني است در ابتداي اين جلسه هرکدام از اعضا به بيان مشكلات حوزه كاشي و سراميك استان پرداختند و خواستار رسيدگي بيشتر مسئولان در اين بخش شدند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات