مديركل دفتر امور شهري، روستايي و شوراهاي استانداري یزد:

روستاهاي استان يزد توسعۀ پايدار را در عمل به نمايش گذاشته اند

مديركل دفتر امورشهري، روستايي و شوراهاي استانداري یزد در مراسم افتتاحيۀ نخستين نمايشگاه توانمندي روستاييان استان گفت: روستاهاي استان يزد نه تنها در شعار بلكه در عمل توسعۀ پايدار و مديريت بهينه مصرف را به نمايش گذاشته اند.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، پيش از ظهر چهارشنبه 24 شهريور ماه نخستين نمايشگاه توانمندي روستاييان استان با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر امورشهري، روستايي و شوراها و جمعي از مديران كل استانداري، فرمانداران، بخشداران، دهياران، شهرداران، رؤسای شوراهای اسلامی روستاها و جمعي از مديران و مسئولان استان در نمايشگاه دائمي و بين المللي يزد آغاز به كار كرد.
مديركل دفتر امورشهري، روستايي و شوراهاي استانداري یزد در اين مراسم ضمن تشريح فعاليتهاي انجام شده براي برگزاري نخستين نمايشگاه توانمندي روستاييان استان بيان كرد: ايجاد زمينۀ مهاجرت معكوس از شهرها به روستاها يكي از سياستهاي اصلي دولت تدبير و اميد است و خوشبختانه در اين دولت توجه ويژه‌اي به روستاها به عنوان كانونهاي توليد و کارآفرینی شده است.
«محمود شاكري شمسي» ادامه داد: بسترسازي و ايجاد اشتغال پايدار در روستاها يكي از مهم‌ترين اهداف براي تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي است و اين نمايشگاه نيز با شعار:«روستاي نمونه، اقتصاد مقاومتي و توسعۀ پايدار» از 24 تا 28 شهريور ماه محصولات متنوع روستایيان را به نمايش گذاشته است.
وي افزود: نخستين نمايشگاه توانمنديهاي روستاييان استان در 210 غرفه مسقف و روباز ايجاد شده است و انواع محصولات كشاورزي، توليدات دامي، صنايع‌دستي و خشكبار از روستاهاي سراسر استان در اين نمايشگاه به مردم عرضه مي شود و به فروش مي رسد.
شاكري شمسي خاطرنشان كرد: ارزيابي روزانۀ غرفه هاي مستقر در نمايشگاه يكي از ويژگي هاي اين نمايشگاه است و غرفه هاي برتر استاني در مراسم اختتاميه معرفي و براي حضور در نمايشگاه ملي، به تهران اعزام مي‌شوند.
مديركل دفتر امورشهري، روستايي و شوراهاي استانداري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به زنده بودن روستاهاي استان يزد گفت: روستایيان استان يزد مديريت بهينۀ مصرف را به عنوان يك اصل مهم در زندگي خود قرار داده و توانسته اند از كمترين امكانات و نزولات آسماني بيشترين استفاده و بازدهي را داشته باشند كه اين مي تواند الگويي براي ساير مناطق، روستاها و شهرهاي كشور باشد.
شاكري شمسي روستاهاي استان را روستاهايي بي نظير دانست و ادامه داد: براي معرفي توانمنديها و جاذبه‌های گردشگری هر روستا به مردم و مسئولان با محوريت فرمانداري‌ها، شب شهرستان به مدت 5 شب و هر شب دو شهرستان در محل نمايشگاه دائمي يزد برگزار مي شود.
وي در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه روستاییان در 980 روستا در استان يزد سکونت دارند، تصريح كرد: خوشبختانه در حال‌حاضر اكثر روستاهاي استان داراي زيرساختهاي برق، جاده، آب آشاميدني و مخابرات هستند.


وجود 47 روستاي نمونه گردشگري در استان


مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز در اين مراسم با بيان اينكه 47 روستاي نمونه گردشگري در استان وجود دارد گفت: روستاهاي استان با بافت تاريخي و جاذبه هاي گردشگري بي نظيري كه دارند نقش مهمي در جذب گردشگر و سرمايه گذاران در روستاها ايفا مي‌كنند.
«محمدمهدي شرافت» ادامه داد: بيش از 50 درصد ظرفيت روستاهاي استان در حوزه گردشگري و صنايع دستي تعريف شده است و تاكنون از 17 جشنواره برگزار شده در استان در حوزه ميراث فرهنگي 12 جشنواره روستايي و عشايري بوده است.
شرافت در پايان سخنان خود بر حفظ هويت روستاهاي استان، توسعه اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي در روستاها و توسعۀ صنايع دستي و برگزاري جشنواره در روستاها تأكيد كرد.
گفتنی است نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان از 24 تا 28 شهریورماه سالجاری به مدت پنج روز از ساعت 17 تا 23 شب در محل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی یزد میزبان مردم، مسئولان و علاقه‌مندان است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات