استاندار يزد عنوان كرد:

روستاها مركز توليد و پشتوانه اقتصادي كشور هستند

استاندار يزد گفت: روستاها مركز توليد، كار و تلاش و پشتوانه اصلي اقتصاد كشور هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه 10 بهمن‌ماه اولين همايش سراسري نقش تعاوني دهیاری‌ها در امر سرمایه‌گذاری، ايجاد اشتغال و توسعه پايدار روستايي با حضور استاندار يزد، معاون توسعه روستايي و مناطق محروم كشور، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، معاون امور دهیاری‌های كشور، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي، فرمانداران و بخشداران استان در سالن همایش‌های دانشگاه پيام نور يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين همايش ضمن گراميداشت فرارسيدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: مردم اصلی‌ترین پشتوانه نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و تحت رهبري حكيمانه حضرت امام خميني (ره) و با اتحاد و انسجام رژيم ستم‌شاهی 2500 ساله را سرنگون كردند و انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: از همان ابتداي انقلاب نهادهاي مردمي ايران اسلامي علی‌رغم توطئه‌های مختلف دشمنان، با هدايت حضرت امام خميني (ره) و همت مردم شكل گرفت و تداوم يافت.
وي با اشاره به اهميت بسيار زياد انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: حضور حداكثري مردم در اين انتخابات همراه با اتحاد و انسجام ملي موجب عزت، استقلال و اقتدار بیش‌ازپیش نظام جمهوري اسلامي ايران در سراسر جهان خواهد شد.
ميرمحمدي تصريح كرد: خوشبختانه با شهد شيرين اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه فرصت‌های مناسبي پیش‌آمده است كه با مردم دنيا تعامل بيشتر و بهتري داشته باشيم و ملت ايران را به‌عنوان ملتي بااخلاق، اهل منطق، ادب، فناوري و فرهنگ دوست به جهانيان معرفي كنيم.


توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: پس از انقلاب اسلامي به روستاها توجه گرديد و بسياري از زیرساخت‌ها ازجمله آب، برق، خطوط تلفن و جاده‌های مواصلاتي در مناطق روستايي تأمين شد.
وي ادامه داد: دولت تدبير و اميد نيز توجه ویژه‌ای به روستاها و روستائيان داشته و با دورانديشي و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت به فكر توسعه پايدار در روستاها است.
ميرمحمدي اظهار داشت: دهياران نيز معماران ساماندهي روستاها هستند و درواقع اعضاي دهیاری‌ها كمك می‌کنند تا زمینه‌های آسايش و آرامش مردم در روستاها فراهم شود.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان با اشاره به نقش شرکت‌های تعاوني دهیاری‌ها در امر سرمایه‌گذاری، ايجاد اشتغال و توسعه پايدار در روستاها تصريح كرد: تعاون هميشه باکار، تلاش و اشتغال‌زایی همراه بوده است و هرجایی كه لازم باشد كارها باقدرت و توانمندي بيشتري انجام شود بايد تعاون و روحيه مشارکت‌جویی را گسترش دهيم.
وي افزود: شرکت‌های تعاوني دهیاری‌ها براي توسعه و آباداني روستاهاي كشور و پشتيباني از روستائيان نقش بسيار مهمي دارند و می‌توانند با گرفتن تصميمات منطقي و با استفاده از خرد جمعي و هم‌فکری بسياري از مشكلات و معضلات را در روستاها رفع كنند.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با تأمين زیرساخت‌های لازم در روستاها و توسعه طرح‌های مشاركتي توليد محور زمينه رفاه وزندگی بهتر براي مردم روستا بيشتر از گذشته فراهم شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات