مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد تأکید کرد:

روستا کانون تولید و ارزش‌آفرینی است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در جشنواره استانی مادر «دا» اظهار داشت: روستا کانون تولید و ارزش‌آفرینی است و مردم روستاها نشان دادند که روستا زنده و کانون حیات است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خاتم؛ روز جمعه 17 مهرماه، جشنواره استانی مادر «دا» با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد، فرماندار خاتم و جمعی از مسئولین استان و شهرستان خاتم در روستای هدف گردشگری باغ معدن برگزار شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در این جشنواره با اشاره به اینکه محور اصلی توسعه در روستاها نیروی انسانی است، خاطرنشان ساخت: بدون توجه به نیروی انسانی جایی توسعه نخواهد یافت و در روستاها نیروی انسانی نیروی کار است.
«هادی مقیمی» زنان روستا را نیرویی کارآمد برشمرد و یادآور شد: بدون توجه به زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند توسعه اتفاق نمی‌افتد.
وی ابراز امیدواری کرد که روستاها را با توجه به نگاه ویژه‌ای که مدنظر دولت تدبیر و امید است، به جایگاه اصلی خودشان برسانیم.
وی اجرای این‌گونه جشنواره‌ها را محلی برای عرضه توانمندی، خلاقیت و نوآوری روستائیان دانست و افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، جایگاهی برای شناسایی استعدادهای ناب و خرده‌فرهنگ‌های اصیل ایرانی است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد بابیان اینکه مردم کشور نشان دادند که در حوزه فرهنگ نمی‌شود چیزی را بر آن‌ها تحمیل کرد، بیان کرد: خانواده‌های ایرانی اصیل، بافرهنگ و محور تمدن هستند.
گفتنی است این جشنواره باهدف احیاء و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی، محلی و همچنین ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین زنان روستایی برگزار شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات