خبر خوش جانشین ستاد استانی کرونا در یزد:

روند شیوع کرونا در استان نزولی شد/ تکمیل چرخه واکسیناسیون؛ شرط ریشه کن شدن این بیماری

هشتاد و چهارمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقاله با کرونا در یزد تشکیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ هشتاد و چهارمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقاله با کرونا در یزد به ریاست مهندس علی اکبر عزیزی جانشین این ستاد تشکیل شد.
در این جلسه مهندس عزیزی ضمن قدردانی از حضور بی نظیر مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس و تبریک روز جهانی کارگر و روز معلم به همه کارگران و معلمان زحمتکش استان گفت: این دوقشر جامعه از افشار تاثیرگذار و مهم یک جامعه به شمار آمده و دوبال تعالی مادی و معنوی هر حامعه ای  به حساب می آیند.

وی در ادامه با آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید فطر ابراز داشت: امیدواریم در لحظات و ساعات پایانی این ماه پر فضلیت، بتوانیم به نحو شایسته ای از آن برای تقرب به درگاه الهی استفاده ببریم.

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد در ادامه به بیان مصوبات این جلسه پرداخت و ابراز داشت: مهمترین مسئله ما در استان  بحث واکسیناسیون است و بر همین اساس تمامی دستگاه ها موظف هستند نسبت به تکمیل چرخه واکسیناسیون مخصوصا دوز سوم اقدام نمایند.

وی واکسیناسیون کودکان 5 تا 7 سال را یکی از تأکیدات این جلسه عنوان کرد و ابراز داشت: البته استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نیز مخصوصا در مدارس و مهدکودک ها باید جدی گرفته شود و علوم پزشکی نیز نظارت مستمر داشته باشد.

مهندس عزیزی تصریح کرد: خوشبختانه در هفته های گذشته شاهد سیر نزولی بیماران سرپایی، بستری ها و فوتی ها بودیم و تنها یک مورد فوتی دارای تست مثبت داشتیم که البته وضعیت فعلی استان نتیجه عزم و اراده مردم در خصوص  واکسیناسیون بوده و اگر این چرخه تکمیل شود وضعیت به مراتب بهتر خواهد شد لذا از مردم شریف استان در خواست میکنیم موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی از ابلاغ دستورالعمل تزریق دوز چهارم به سالمندان بالای 80 سال و کادر درمان خبر داد و اظهار داشت: کادر محترم درمان به واسطه قرار داشتن در معرض خطر ابتلا و سالمندان هم به واسطه سن بالا باید دوز چهارم را تزریق نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از آموزش و پرورش خواست در زمینه اقناع سازی مداوم والدین برای واکسیناسیون کودکان و دانش آموزان تلاش کرده و با توجه به گرمای هوا راه اندازی وسایل سرمایشی و تهویه مناسب کلاس ها را در دستور کار قرار دهد.

مهندس عزیزی در این جلسه بر انجام تبلیغات محیطی در خصوص واکسیناسیون، توسط شهرداری ها و پیگیری اصناف و صنایع در زمینه تکمیل دوز سوم تاکید کرد.

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد در پایان ابراز امیدواری کرد با همت مردم در خصوص واکسیناسیون به زودی شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا و برپایی جشن پایان آن در استان باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات