استاندار یزد تأکید کرد:

رونق تولید دراستان نیازمند تعامل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

استاندار یزد یک‌شنبه شب پنجم دی ماه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: رونق تولید در استان با تعامل بانک‌ها با بخش صنعت با رویکرد حمایتی در پرداخت تسهیلات محقق می‌شود.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، سی و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای این کارگروه در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن تقدیر از رویکرد حمایتی بانک‌های استان در ارائۀ تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، بیان کرد: باید این تسهیلات با سرعت بیشتری پرداخت شود تا شاهد رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان باشیم و با افزایش تولید، اقتصاد استان نیز رونق یابد.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: لازم است سیستم پرداخت تسهیلات به گونه‌ای اصلاح شود که واحدهای تولیدی مراجعه نکرده به بانک‌ها یا رد شده از سوی بانک‌ها یا ناتوان در تأمین وثیقه‌ها، در ستونی دیگر مشخص شوند و مورد ارزیابی قرار گیرند تا تعامل بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات تحت‌الشعاع قرار نگیرد.
وی افزود: اگر چنین اقدامی انجام شود و بر مبنای آمار دقیق و شفاف جدول‌های پرداخت تسهیلات تنظیم شود، حق استان نسبت به سایر استان‌ها در جذب تسهیلات حفظ می‌شود.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در رابطه با تبصرۀ سوم مادۀ 147 قانون مالیات‌های مستقیم، خاطرنشان کرد: در خصوص معامله‌های بیش از پنج میلیون تومان که شرکت‌ها در این شرایط نمی‌توانند تراکنش‌های مالی و معاملاتی خود را از طریق حساب‌های شرکت انجام دهند نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.
استاندار یزد ادامه داد: طبق گزارشهای ارائه شده اکثر واحدهای تولیدی از چک مشتریان خود برای انجام معامله‌ها استفاده می‌کنند و برای رفع این مشکل و چاره‌اندیشی در این رابطه، یک یا دو واحد مشخص می‌توانند کپی 10 برگ از چک‌ها را به کارگروه ارائه دهند تا از طریق نامه‌نگاری و اعلام موضوع به نهادهای نظارتی و امور مالیاتی استان، نسبت به ارائۀ راهکار مناسب اقدام شود.
میرمحمدی در پایان سخنان خود به تصویب 107 مورد پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان به ارزش ریالی 1093 میلیارد ریال در این جلسه اشاره و اظهار امیدواری کرد: با همّت و تلاش همه مسئولان استان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به طور کامل رفع شود زیرا رفع این مشکلات رونق اقتصادی و رفاه مردم را به دنبال خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری در این نشست با بیان اینکه بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی رشد قابل توجهی داشته‌اند، گفت: تاکنون نزدیک به 30 درصد مصوباتی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای بانک‌ها در نظر گرفته شده بود، اجرائی شده است.
«سیدعلی عزالدینی» افزود: باید پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های استان روند سریع‌تری به خود گیرد تا استان یزد در این زمینه جایگاه چهارم خود را در کشور حفظ کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در این جلسه به برگزاری 511 نشست در کمیته‌های تخصصی و کارشناسی کارگروه‌ اشاره کرد و ادامه داد: هزار و 869 مصوبه در این جلسات به تصویب رسیده است.
«محمدرضا علمدار یزدی» خاطرنشان کرد: در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان و هزار و 725 پرونده مطرح شده، بیشترین مشکلات با 78 درصد مروبط به مشکلات بانکی بوده است و مشکلات تأمین اجتماعی با 10 درصد و مشکلات مالیاتی با 4 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.
گفتنی است در ادامه این نشست مدیران عامل و نمایندگان بانک‌های استان گزارشی از روند اجرایی پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی را ارائه دادند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات