استاندار یزد عنوان کرد:

رویکرد دولت تدبیر و امید مشارکت فعال بخش خصوصی است

استاندار یزدگفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود به بخش خصوصی و تولید گران عرصه صنعت و معدن توجه ویژه ای داشته و رویکرد دولت یازدهم مشارکت فعال بخش خصوصی و حضور بیشتر این بخش در تمام عرصه ها است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، یکشنبه 30 فروردین ماه جلسه هم اندیشی منتخبین اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد و تشکل های بخش خصوصی با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیر کل حوزه استاندار در هتل داد برگزارشد.
استاندار یزد دراین جلسه هم اندیشی اظهار داشت: تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران این است که اقتصاد کشور از دولتی بودن خارج شود و به سمت خصوصی شدن حرکت کنیم و اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.
سید محمد میر محمدی ادامه داد: در استان نیز در سطح معاونین استاندار و مدیران دستگاههای دولتی تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد که باید از این فرصت مناسب با نگرش مثبت بخش خصوصی و دولتی نهایت استفاده در جهت توسعه همه جانبه استان صورت گیرد.
وی افزود: اگر تحریمها علیه دولت و ملت ایران برداشته شود بازارهای جدیدی به سوی تولیدکنندگان داخلی گشوده می شود.
میر محمدی عنوان کرد: آنچه در این رابطه مهم است این است که باید کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد و درجهت بازاریابی تولیدات داخلی اقدام نمودو درآن صورت است که می توان در بازار رقابتی به رقابت با کالاهای مشابه خارجی پرداخت.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: باید تکنولوژی صنایع مابه روز و علمی باشد و آرام آرام از سیستم سنتی خارج شویم و به یک تولید معین قانع نشویم.


افزایش 5 برابری گردشگران خارجی


استاندار یزد اظهار داشت: در زمینه گردشگری ظرفیتهای خوبی در استان داریم و فرصت حاضرهم زمینه مناسبی است و گردشگران خارجی افزایش خواهند داشت.
میر محمدی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با توجه به نگرش جدید دولت، برخورد محترمانه و مودبانه و مناسبات بین المللی در چارچوب عزتمندی نظام شاهد هستیم گردشگران خارجی زیادی به کشور و استان یزد سفر کرده اند و حضور گردشگران خارجی در استان نسبت به سال 90 بیش از 5 برابر شده است و اینها می توانند سفیران خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشند.


بخش خصوصی قدرتمند، سرمایه های اجتماعی استان


معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه گفت: نگاه ما به بخش صنعت، معدن و تجارت این است که در حقیقت سرمایه های اجتماعی اصلی در استان یزد بخش خصوصی قدرتمند و صنعتگران فعال هستند.
محمد علی طالبی اظهارداشت: تولیدکنندگان ما در دهه های گذشته در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی حوزه سیاسی تاثیرگذار و دامنه تاثیر آنها گسترده بوده است.
طالبی ادامه داد: امروز درنظام جمهوری اسلامی ایران بحث حکمرانی مطرح است و اگر بتوانیم تعامل خوبی بین مجموعه دولت،بخش خصوصی و مجموعه مردم به عنوان جامعه برقرار کنیم حکمرانی خوب و مطلوب صورت گرفته است و ظرفیتهای خوبی در استان برای این تعامل وجود دارد.
در ابتدای این جلسه هم اندیشی منتخبین اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان یزد و اعضای تشکلهای خصوصی بخش صنعت دیدگاههای خود را با استاندار یزد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در زمینه تولید، صنعت، بازار داخلی و چگونگی رقابت با بازار خارجی بیان کردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات