مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد:

ريشه بسياري از آسيب هاي اجتماعي، اعتياد است

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در نشست آموزش و فرهنگ سازي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ايدز و اعتياد استان گفت: هنگامي كه بسياري از آسيب هاي اجتماعي را واكاوي و تبارشناسي كنيم به معضلي بنام اعتياد مي رسيم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز يك شنبه دوم آبان ماه نشست آموزش و فرهنگ سازي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ايدز و اعتياد استان با حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، فرماندار يزد و اعضاي كميته پايش و ارزشيابي ايدز استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
«مجيد جوايان زاده» در اين نشست با اشاره به اهميت آموزش و فرهنگ سازي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، يادآور شد: امسال با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري، بررسي چهار آسيب در دستور كار نظام قرار گرفته كه يكي از آنها اعتياد است.
وي گفت: اعتياد نسبت تنگاتنگي با ايدز دارد و در بين آسيب هاي اجتماعي از اولويت بالايي نيز برخوردار است.
دبير كميته پايش و ارزشيابي ايدز استان افزود: اميدواريم با هماوردي بين دستگاه هاي دولتي و غيردولتي، بتوانيم عليه اين آسيب ها يك قيام ملي راه اندازي كنيم.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در پايان سخنان خود گفت: شماري از آسيب هاي اجتماعي هيچ مرزي نمي شناسند، ابعاد گسترده اي پيدا كرده و بدون مرز هستند، پس همه ما نيز بايد بدون در نظرگرفتن مرزهاي استاني، ائتلاف خوبي عليه اين آسيب ها بوجود بياوريم.
جوايان زاده در آغاز اين نشست به گروهي از ورزشكاران و هنرمندان كرماني كه بعنوان سفيران سلامت با نام "كارناوال ملي سلامت" از كرمان راهي تهران و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بودند، خوش آمد گفت و افزود: بسيار خرسنديم نخستين منزلي كه شما در آن حضور پيدا كرده ايد، يزد است و اميدواريم در مسيري كه در پيش داريد بتوانيد پيام ارزشمند "آموزش و فرهنگ سازي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي" را به مردمان شهرهاي بين راه برسانيد.


تاثير حركت هاي مردمي عميق تر است


در بخش ديگري از اين نشست، فرماندار شهرستان يزد با اشاره به سياست هاي دولت تدبير و اميد گفت: واگذاري امور به مردم و مشاركت جوانان در مباحث اجتماعي از اهداف ارزشمند دولت است.
«مصطفي سالاري» در پايان سخنان كوتاهش با اشاره به ارزشمند بودن حركت كارناوال ملي سلامت، افزود: باور داريم كه هر حركتي از سوي مردم انجام شود، عمق تاثير آن بيشتر، مفيد تر و ماندگارتر است.
موثرترين راه براي پيشگيري از ايدز، آگاهي بخشي به مردم است
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد آيت الله صدوقي(ره) يزد نيز ديگر سخنران اين نشست بود كه در بخشي از سخنانش به ارتباط و نزديكي دو بيماري ايدز و اعتياد اشاره كرد و گفت: ايدز يك بيماري خزنده است كه روز به روز ابعاد گسترده تري در جامعه پيدا كرده است.
«محمدحسن لطفي» افزود: ايدز و اعتياد اثر متقابل بر هم دارند به گونه اي كه گاهي، ايدز دستاورد اعتياد است و گاهي هم اعتياد از ايدز پديد مي آيد.
وي يادآور شد: خوشبختانه كميته پايش استاني ايدز در همه استان ها تشكيل شده، زيرا مؤثرترين و مهم ترين راه براي كنترل و پيشگيري از گسترش اين بيماري آموزش، آگاهي بخشي و تغييرنگرش جامعه است.
 معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد آيت الله صدوقي(ره) يزد در پايان سخنانش با اشاره به كارناوال ملي سلامت گفت: اين حركت ورزشكاران و هنرمندان مي تواند استراتژي اثربخشي باشد كه مردم را نسبت به حركت خزنده و زيرپوستي يك بيماري در جامعه آگاه سازد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات