استاندار یزد:

زمینه ها برای نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر فراهم شود

استاندار یزد با تاکید بر نقش تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری، درمان و مبارزه موادمخدر اظهارداشت: زمینه ها برای حضور و نقش آفرینی موثر آنها فراهم شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد که با حضور اعضای این شورا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت های استان در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، گفت: آمار موجود در یازده ماهه نخست امسال در زمینه تشکیل پرونده در برخورد با متخلفین در حوزه مبارزه با مواد مخدر، به روشنی نشان دهنده عمق کار انجام شده در این حوزه است.
وی با اشاره به لزوم بازخوانی فعالیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: ضروری است پژوهش ها و آسیب شناسی تدابیر و اقدامات مربوط به مواد مخدر که توسط دانشگاه یزد انجام شده، تکمیل و نسخه نهایی آن جهت انجام فعالیت های پیشگیرانه و کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر در اختیار دستگاه های مختلف استانی و حتی کشوری قرار گیرد.
دکترطالبی با تاکید بر نقش تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر اظهارداشت: لازم است زمینه مناسب برای حضور و  نقش آفرینی موثر آنها فراهم شود.
استانداریزد بر پیگیری های لازم جهت تامین تجهیزات مورد نیاز نیروی انتظامی، از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به جمع آوری معتادان متجاهر استان در قالب طرح "دادگاه درمان مدار" خبرداد و گفت: در قالب اجرای این طرح که از نیمه دوم اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، معتادان جمع آوری و به مراکز نگهداری منتقل می شوند.
دکترطالبی در پایان بر بهره گیری از ظرفیت صداوسیما و دیگر مراکز اطلاع رسانی در زمینه فرهنگسازی برای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات