مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد:

زنان پایه‌گذار اصلی توسعه و ترویج اقتصاد مقاومتی باشند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری زنان در کارگروه زنان و خانوادۀ شهرستان ابرکوه گفت: زنان می‌توانند پایه‌گذار اصلی برای اصلاح الگوی مصرف و توسعه و ترویج اقتصاد مقاومتی باشند.


به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، کارگروه زنان و خانوادۀ شهرستان ابرکوه با حضور «رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد، «سیدنبی رسولی» فرماندار ابرکوه در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.
«رقیه کرمانیان» با تأکید بر فرآهم کردن زیرساخت‌ها برای ظهور توانمندی‌ها، گفت: برای نشان دادن توانمندی های افراد نیاز است زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم شود و در این رابطه هیچ تفکیکی میان زن و مرد وجود ندارد؛ اگر زیرساخت های مناسب فراهم نباشد این جامعۀ زنان است که بیشتر آسیب پذیر می شود؛ زیرا نمی توانند سلامت روح و جسم خود را تأمین کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری بر محورهای اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی که در دستور کار امور بانوان قرار دارد تأکید و خاطرنشان کرد: زنان می‌توانند پایه‌گذار اصلی برای اصلاح الگوی مصرف و توسعه و ترویج اقتصاد مقاومتی در جامعه بوده و بیشتر از هر قشر در این دو مورد تأثیرگذار باشند.
وی افزود: با توجه به گرایش بانوان به مشاغل خانگی، اینگونه شغل‌ها در وهله اول باید به‌روزرسانی شده و ظرفیت‌های جدید چنین مشاغلی شناخته شود و در مرحله بعد باید نیازسنجی و ارزیابی بازار فروش توسط مسئولین ذی ربط انجام شده و اگر بازار فروش مطلوب بود، آنگاه آموزش‌های لازم آغاز شود.


ایجاد بازارچۀ خود اشتغالی برای ظهور توانمندی بانوان


«سیدنبی رسولی» با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: اگر در بین مسئولان همکاری بین بخشی وجود داشته باشد و همگی شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، جامعه به پیشرفت‌های همه‌جانبه دست خواهد یافت.
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها و به ویژه جوانان را تهدید می کند، ترویج انس با قرآن در جامعه و اهمیت به فضاهای دینی که نمونه عینی آن مساجد می باشد، بسیاری از شبهات را برطرف می نماید. لذا یکی از وظایف روحانیون در مساجد بیان مسائل فرهنگی، اجتماعی و مشکلات جامعه می باشد.
وی گفت: در شهرستان بیش از هزار زن سرپرست خانواده وجود دارد که یکی از مهم‌ترین نیازهای آنان ایجاد اشتغال است. مسئولان می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسانه و راه‌اندازی بازاری برای فروش محصولات تولیدی بانوان برای آنان شغل ایجاد کرده و از توانایی های بالقوه و بالفعل آنان استفاده کنند.
گفتنی است، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از پارک بانوان شهرستان ابرکوه و همچنین بازارچه موجود در پارک بازدید کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات