استاندار یزد:

زیباسازی فضای شهر یزد لازمه توسعه گردشگری خارجی است

استاندار یزد ‌در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد گفت: آنچه که می‌تواند گردشگری به ویژه گردشگری خارجی را در یزد به عنوان شهر میراث جهانی توسعه دهد، زیباسازی و بهبود مبلمان و فضای شهری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۱۹ تیرماه جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با حضور ‌"‌محمود زمانی قمی" استاندار یزد، ‌"‌محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری‌، "‌جعفر نخستین" ‌مدیرکل حوزه استاندار"، "‌بهروز شهابی زاد" مدیرکل دفتر فنی، ‌امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار یزد و تعدادی از مسئولان استان در صحن شورای ‌اسلامی شهر یزد برگزار شد.
"محمود زمانی قمی" با اشاره به نخستین سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، ‌بیان کرد: ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی، یک اتفاق بین المللی و سندی است برای پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی یزد و لازم است همه ما به این پدیده یک نگاه معقول و همراه با برنامه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه مردم یزد، مردمی شریف، ‌خوشنام و دلسوز هستند و به عنوان کسی که در هشت استان کشور کار کرده ام، ‌می گویم که یزد بهترین استان کشور است، افزود: باید با کمک مردم، استحکام بیشتری به شهر ببخشیم و آن را برای گردشگران و استفاده مردم آماده سازی کنیم.
استاندار یزد با بیان اینکه فضای کشور با فضای چند ماه پیش متفاوت است، گفت: به هر حال مشکلات اقتصادی به وجود آمده و ممکن است شرایط سخت‌تری نیز پیش‌رو داشته باشیم اما باید با انسجام و وحدت از این سختی‌ها عبور کنیم، درصدد توسعه برآییم و آنچه را که می‌تواند برای کشور و استان ما درآمدزا باشد، دنبال کنیم.
زمانی قمی با تاکید بر اینکه باید از امکانات موجود در ‌استان یزد به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، ادامه داد: اکنون مهمترین امکان استان،‌ گردشگری آن است و باید فضا را برای توسعه این بخش آماده کنیم زیرا هر چه به جاده و سدسازی و راه برسیم، باز هم گردشگر زمانی که به کشور ما سفر می‌کند، شهرها را مشاهده می‌کند از این‌رو ضروری است تا فضای شهری را بهبود ببخشیم.
وی تصریح کرد: شهر یزد با توجه به اینکه اکنون یک شهر جهانی است، نیازمند زیباسازی شهری و تحول در مبلمان شهری است زیرا جهانگردان و گردشگران به شهر بودن و تمدن در یک شهر تاریخی توجه ویژه دارند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود در مورد مصوبات شورای شهر گفت: وقتی موضوعی در شورای اسلامی شهر مصوب شد، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای سریع آن هستند و اگر غیر از این باشد، لازم است موضوع به سرعت به استانداری اطلاع‌رسانی شود تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد ضمن اینکه از رئیس و اعضای شورای شهر یزد می خواهم درخواست های خود را از شورای اداری استان به استانداری ارسال کنند.


طرح بازآفرینی شهری از اقدامات شاخص استان


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست شورای اسلامی شهر یزد طرح بازآفرینی شهری را از اقدامات شاخص برای استان در حوزه شهری دانست و از تلاش مدیریت استان و شورای اسلامی شهر یزد برای راه اندازی قطار حومه ای یزد و کسب مجوز پروازهای خارجی از فرودگاه آیت الله شهید صدوقی(‌ره) ‌یزد خبر داد.
"‌محسن صادقیان" ‌با انتقاد از اینکه عوارض آلایندگی شهر یزد بسیار کم است، ‌خاطرنشان کرد: ‌نمی شود در یزد تعداد قابل توجهی واحد صنعتی داشته باشیم و همه آنها به اصطلاح صنایع پاک و سبز باشند و لازم است در عوارض ‌آلایندگی شهر یزد بازنگری شود.
رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد شورای دوره پنجم و شهرداری یزد در یک سال گذشته، از انجام توافق‌های لازم در زمینه ‌ایجاد میدان بزرگ شهر و پردیس فرهنگی خبر داد.
"غلامعلی سفید"همچنین از پیگیری برای راه اندازی اولین خط BRT در یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: با کمک معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار، این مهم در شورای ترافیک یزد به تصویب رسیده است و اکنون نیز پیگیر قطعی شدن پرداخت اعتبار لازم برای این منظور از سوی وزارت کشور هستیم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات