معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

سامانه پايش توسعه استان؛ زمينه راستی آزمايی و دسترسی به آمار واقعی را فراهم می سازد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار يزد با تاكيد بر تلاش در مسير مشخص شدن وضعيت استان در مولفه های مختلف گفت: سامانه پايش سطح توسعه يافتگی استان؛ زمينه راستی آزمايی و دسترسی به آمار واقعی را فراهم و پايه گذاری می كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج شنبه 28 تيرماه دومين نشست بررسی سامانه پايش توسعه استان به ‌ریاست "‌علی زینی وند" معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار با هدف بررسي وضعيت گزارش هاي ارائه شده در اين سامانه برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در اين جلسه بيان كرد: ايجاد و فعال سازي سامانه پايش توسعه يافتگي استان ها از سوي دولت تدبیر و امید در سطح كشور زمينه خوبي است تا به مرور بتوان در يكسان سازي اطلاعات و واقع نگري هاي آماري قدم هاي موثري برداشت.
«علي زيني وند» افزود: اگر از سوي دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي متولي در تكميل فرآيند اين سامانه پيشنهادات و يا اصلاحاتي مورد نظر باشد، اين موارد جمع بندي و به مسئولان مربوطه در وزارت كشور انعكاس داده مي شود تا بتوان با منطق بيشتري اطلاعات لازم را تكميل كرد.
زيني وند خاطرنشان كرد: دستگاه هاي اجرايي مختلف نسبت به شناسايي شرايط استان و فعاليت هاي مربوط به حوزه خود با نگاه كارشناسي و تلاش جدي به فعاليت بپردازند و نتايج حاصل از بررسي هاي صورت گرفته را با دستگاه هاي همسو و نهادهايي كه زمينه هاي مشترک فعاليت دارند، مقايسه‌کنند و تطبيق دهند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در پايان سخنان خود گفت: اميد است با جمع آوري و ثبت اطلاعات لازم در سامانه پايش از يک سو و تحليل مواردي كه نيازمند تغيير و بررسي بيشتري دارند، اين سامانه بتواند زمينه راستي آزمايي و دسترسي به آمار واقعي و منسجم براي برنامه ريزي كارآمد در مسير آينده نگري و توسعه استان را فراهم سازد.
گفتني است در سامانه پايش، سطح توسعه يافتگي استان ها با بكارگيري ‌نزدیک به ٥٥٠ قلم آماري در ٨ محور اصلي و محاسبه شاخص هاي موثر در توسعه، تلاش مي شود تا به صورت مستمر وضعيت استان ها مورد پايش قرار گيرد و بر اين اساس اجراي اين طرح از سوي وزارت كشور در تمام استان ها به صورت همزمان آغاز شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات