استانداریزد بیان کرد:

سرعت بخشی به رفع دغدغه آب در استان یزد

استاندار یزد روز پنج‌شنبه چهارم شهریورماه در نشست شورای اداری استان گفت: یکی از دغدغه های مهم استان یزد مسئله آب است و سرعت بخشیدن به حل این موضوع از ضرورت های مهم پیش رو می باشد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای اداری استان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجۀ کشور و هیات همراه، استاندار یزد، معاونان و مشاوران استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، روحانیون و اعضای شورای اداری استان در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: شهدا پرچم دار امنیت، آسایش، پیشرفت و ترقی هستند که به عنوان گواه تاریخ همیشه الگو و سرمشق خوبی در جامعه هستند.
«سیدمحمد میرمحمدی» گفت: تامین آب شرب و تعادل بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی یکی از مسئله های مهم استان یزد است که خشکسالی های متمادی اخیر کیفیت و کمیت آب استان را دچار مشکل ساخته است.
میرمحمدی افزود: آب انتقالی با 45 درصد آب چاه‌ها مخلوط می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد که این  امر باعث پائین تر آمدن کیفیت آب شده است.
وی ادامه داد: برای حل این مسئله  اجرایی شدن عملیات انتقال آب به استان یزد در شورای عالی آب دولت یازدهم تصویب شد تا آب شرب مردم با کیفیت مناسب تری تامین شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به پیگیری موضوع آب در سفر رئیس جمهور به یزد گفت: در سفر دولت تدبیر و امید به استان یزد توجه ویژه‌ای به آب‌رسانی انجام شده است و  مسئولان و مجریان این پروژه باید با روحیه جهادی برای رسیدن به نتیجه مطلوب فعالیت کنند.
استاندار یزد افزود: تامین اعتبارات پروژه آب استان از طریق صندوق توسعه ملی یا فاینانس باید تحت اختیار مجری قرار گیرد و اگر غیر از این باشد در آینده با مشکلات جدی در این زمینه روبرو می شویم.
میرمحمدی در ادامه سخنان خود همدلی و همراهی مدیران استان را یکی از ارزش های بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: تدبیر و امید راهنمائی است برای تلاشگران این مرز و بوم تا با درایت ، اندیشه شگرف و تلاش مداوم امید را در مردم افزایش دهند و این امیدواری سبب تلاش و تکاپو برای توجه بیشتر به فرصت ها می شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه های استان رویارویی با آسیب های اجتماعی است و قرار گرفتن یزد در مسیر ترانزیت، موقعیت جغرافیایی  ومهاجر پذیری بر موضوعاتی چون اعتیاد و بیکاری دامن می زند که  طرح های سلامت اجتماعی  و همکاری محلات برای حل آن  در دستور کار قرار گرفته است.


ظرفیت های چشمگیر استان یزد در حوزه  گردشگری


استاندار یزد با تاکید بر ظرفیت های چشمگیر گردشگری در استان یزد گفت: متقاضیان و علاقه مندان زیادی برای فعالیت در این زمینه دواطلب هستند و استفاده از این توان می تواند زمینه ای برای ایجاد اشتغال پایدار در باشد که دولت تدبیر و امید بر آن است تا فضاهای بیشتری برای پیشرفت در تمام زمینه ها رقم بخورد.
میرمحمدی ادامه داد: با تشکیل مرکز سرمایه‌گذاری استان فرصت های سرمایه‌گذاری در یزد  شناخته شده است و به صورت کتابچه در دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می گیرد تا علاوه بر بهره برداری از فرصت های گردشگری زمینه توسعه موضوعاتی چون علم و فن آوری، بهداشت، صنعت، معدن و انرژی خورشیدی نیز فراهم شود.
وی افزود: با تقویت طرح های گلخانه ای زمینه فعالیت خوبی برای فارغ‌التحصیلان و مهندسان کشاورزی فراهم شده است که متاسفانه فارغ‌التحصیلان جوینده کارهای دولتی و پشت میزنشینی هستند و به این نوع مشاغل علاقه ندارند که برای حل آن باید زمینه شناخت ارزش های سایر مشاغل نیز فرهنگ سازی شود.
میرمحمدی در پایان سخنان خودگفت : نمایش توانمندی ایران در مذاکره با شش قدرت بزرگ جهانی نشان دهنده این موضوع است که سرزمین  ما از استعدادها و توانمندی های شاخصی برخوردار است و تحرک و جنبش بیشتر می تواند موفقیت های خوبی را امکان پذیر سازد که صنعتگران، کارفرمایان و تمام تلاشگران استان یزد نیز با جنب و جوش قابل توجه توانستند بر بسیاری از مشکلات غلبه کنند.


ضرورت برنامه استراتژیک در حل مسئله آب


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر بیان کرد: هماهنگی و همراهی صورت گرفته در مجلس با دولت هدیه خوبی به دولت است که امیدواریم دولت نیز از این هدیه برای خدمت به جامعه و مردم استفاده کند.
«سیدابوالفضل موسوی بیوکی» افزود: بدیهی است مردم اتحاد قوای سه گانه را می خواهند و اگر این اتفاق تقویت شود مقام معظم رهبری نیز پرچم دار آن خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: مسئله آب به عنوان اولویت اول استان نیازمند یک برنامه استراتژیک و مشخص است که بتوان بر مبنای آن این موضوع را پیگیری و در زمان مشخص حل کرد.
موسوی بیوکی افزود: رسیدن به برنامه آمایش سرزمین عنصری است که تمام مسائل استان را پوشش می دهد و با توجه به اینکه مقدمات آن صورت پذیرفته است باید زمینه پیشبرد آن نیز با هماهنگی های لازم امکان پذیر شود.
گفتنی است در پایان نشست شورای اداری استان از کتاب «سفیرتدبیر، سُرور امید» رونمایی ، 12 نفر از فعالان، منتخبان و برگزیدگان استان در حوزه های مختلف با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند و از خانواده آتش نشان فداکار «مرحوم مسعود تیموری» تقدیر شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات