مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

سند آموزش مدیریت بحران استان تدوین شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در جمع خبرنگاران ‌استان با بیان اینکه سند آموزش مدیریت بحران استان تدوین شده است، ‌گفت: این سند به عنوان الگو در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور و سایر استانها نیز قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "هادی هادی‌نسب" ‌ روز سه‌شنبه ۲۶ تیر ماه در جمع اهالی رسانه استان با اشاره به قانون سوانح و حوادث غیرمترقبه کشور که به تصویب مجلس رسیده است، ‌بیان کرد: فعالیت‌های این اداره کل در چهار ‌حوزه پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها به سه حوزه قبل، حین و پس از بحران تقسیم‌بندی می‌شود،
‌ادامه داد: استان یزد در موضوع آموزش‌ها و کسب آمادگی لازم ‌در برابر بحران ها جزو استان‌های سرآمد کشور به حساب می‌آید.
هادی نسب از تدوین سند آموزشی مدیریت بحران در استان یزد خبر داد و افزود: سال گذشته نسبت به آن چیزی که در سند مطرح شده بود پیشگام‌تر بودیم و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت.
‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: بر اساس این سند قرار بود که تمام شهروندان یزد در دوره چهار ساله آموزش‌های لازم در ارتباط با مدیریت بحران را دریافت کنند که سال ٩٥ معادل ٢٤٠ هزار نفر و سال گذشته هم تقریبا به همین میزان آموزش‌های لازم به شهروندان ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه تا دو سال آینده باید این موضوع به صورت کامل در استان یزد اجرایی شود، ‌گفت: آن چیزی که برای تمام استان‌ها ملاک شد این بود که سند آموزشی که در استان یزد تدوین شده را در استان خود تدوین و اجرایی کنند.
هادی نسب آمادگی مردم برای دوران پس از حوادث را عامل اصلی و مهم در کاهش خسارات جانی و تلفات دانست و خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان "دوام" در محلات یزد آغاز شده که شهرداری پشتیبانی آن را بر عهده گرفته است و در قالب این طرح آموزش‌های لازم به شهروندان ارائه می‌گردد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با تاکید بر اینکه نخستین دوره این طرح در محله "فهادان" یزد اجرایی شد، ‌ادامه داد: امسال هم دو محله برای این موضوع در نظر گرفته شده که یکی از این محلات "امام شهر" انتخاب شده و محله دیگر از بافت تاریخی و قدیمی شهر یزد انتخاب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تمام مردم استان باید آمادگی لازم در برابر بحران‌های احتمالی را داشته باشند،
‌افزود: موضوع بسیار مهمی که در ارتباط با حوادث باید مورد توجه قرار گیرد، این است که ما بتوانیم در کمترین زمان ‌ممکن بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنیم و طرح دوام هم در همین راستا در نظر گرفته شده است.
هادی نسب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، برخی از مردم محلات آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند تا بتوانند در حوادث تا زمانی که دستگاه‌های امدادی به محل می‌رسند، خدمات لازم را به مردم ارائه کنند و جلوی افزایش خسارات را بگیرند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات