معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار یزد خواستار شد:

سوادآموزی با هدف ارتقای آگاهی های اجتماعی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : سوادآموزی باید با هدف ارتقای آگاهی های اجتماعی ، فرهنگی و عمومی افراد انجام شود و در سبک زندگی مردم استان تاثیرگذار باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، پیش از ظهر سه شنبه 25 خردادماه ، جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با حضور استاندار یزد ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد .
" محمدعلی طالبی" در این جلسه با اشاره به ضرورت بازتعریف از سوادآموزی ، اظهار داشت: امروزه با توجه به نوع مولفه های ارتباطی ، سواد به معنای کلاسیک به تاثیرگذاری گذشته نیست و باید از ظرفیتهای آموزشی و نهضت سوادآموزی در راستای ارتقای سواد اجتماعی بهره برد.
طالبی ناآگاهی افراد در عرصه اجتماعی را دردآور توصیف کرد و افزود : در برخی از موارد شاهد هستیم که افراد تحصیلکرده استان در سواد اجتماعی ضعیف هستند و این کم سوادی اجتماعی گاهی منجر به خسارتهای جانی و مالی جبران ناپذیری می شود.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه سواد اجتماعی مهم تر و مفیدتر از سواد خواندن و نوشتن است ، تصریح کرد:  برخی از استان ها با آمار پایین باسوادی کلاسیک ، توانسته اند نرخ  بالای سواد اجتماعی را در سطح کشور داشته باشند.
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : بتوانیم از ظرفیت های سوادآموزی استان در آگاهی سازی اجتماعی مردم و ارتقای سواد اجتماعی جامعه استفاده کنیم .
گفتنی است در ابتدای این جلسه " مرآت امین الرعایا " معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ،گزارشی از عملکرد سواد آموزی در استان ارائه کرد .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات