معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

سواد فراتر از آموزش رسمي است و به همين دليل امروز بايد به سمت آموزش سبك زندگي رفت

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در نشست شوراي پشتيباني نهضت سواد آموزي استان با تاكيد برسخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه جامعه بايد باسواد باشد به نقش همه دستگاه هاي اجرايي بر افزايش رشد سواد آموزي در استان اشاره كرد و اظهار داشت: براي محو بي سوادي در جامعه بايد همه مسئولان احساس مسئوليت كنند و لازم است همه دستگاه ها برنامه هاي خود را در رابطه با اين موضوع مطرح كنند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد " محمد علي طالبي" در نشست شوراي پشتيباني نهضت سواد آموزي استان كه روز سه شنبه 16 دي ماه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد؛ ابتدا با تبريك به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت تجلي تبديل يك تهديد به فرصت با نظر امام راحل(ره) بود كه از يك اختلاف فرصتي براي وحدت ميان شيعه وسني ايجاد شد و تدبيري كه بارها در اين زمان توسط مقام معظم رهبري هم بيان شد و اين هم جزء سياست هاي اصولي نظام جمهوري اسلامي مطرح است كه ما اميدواريم بيشتر به صورت عملي شاهد وحدت در بخش هاي مختلف باشيم.
 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست با تشكر از مسئولين نهضت سواد آموزي استان و دستگاه هاي عضو اين جلسه كه در اجراي مصوبات جلسات قبلي و برنامه هايي كه در راستاي سواد آموزي به سمت مردم درجامعه سوق داده شده است اظهار داشت: يزد يك استان مهاجرت پذير است و به همين دليل با توجه به اينكه شرايط مهاجرت به استان همراه با روند ورود افراد كم سواد براي مشاغل كارگري است و اين خود زمينه چالش در سواد آموزي را فراهم كرده ولي جاي نگراني نيست و ما ميتوانيم با نگاه ملي ، نسبت به موضوع كمك مناسبي در رشد نرخ سواد آموزي در كل كشور داشته باشيم .
وي در ادامه با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در رابطه با اين موضوع خاطر نشان كرد: تحصيلات اتباع بيگانه جزء سياست هاي نظام است و حتي ميتوان شرايطي را فراهم ساخت تا اتباع غير مجازهم درايران تحصيلات داشته باشند و اين حركت در جهت منافع نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه همه دستگاه ها بايد تلاش داشته باشند تا بي سوادي در بين اتباع بيگانه هم وجود نداشته باشد.
طالبي با اشاره به برنامه هاي انجام شده در روند رشد با سوادي در جامعه به تحول در آموزش افراد بي سواد اشاره كرد و گفت:آموزش براي افراد بي سواد بايد از راه دور صورت گيرد واين امكان وجود دارد كه در تشكيل كلاس ها افراد بي سواد يك شخص با سواد يا معلمي را معرفي كنند كه اين كار به نوعي ميتواند هم ارتباط نزديك و هم حواشي رفت و آمد كه در مناطق محروم وجود دارد را برطرف بكند.
 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با اشاره به ظرفيت هاي مناسب در حوزه معاونت سواد آموزي به استفاده اين ظرفيتها در بحث آموزش اظهار داشت: امروزه در دنيا بحث سواد فراتر از آموزش رسمي به حساب مي آيد و به همين دليل امروز بايد به سمت آموزش سبك زندگي رفت و از اين ظرفيت، نيروها و توان هاي سازماني و پشتيباني نهضت سواد آموزي و آموزش و پرورش در راستاي آموزش سبك زندگي در جامعه استفاده كنيم.
طالبي در ادامه سخنان خود به مصوبات پيشنهاد شده در اين جلسه اشاره كرد و گفت: مصوبات خوبي ارائه شده است كه يكي از اين مصوبات تنظيم سند است كه بايد اول الگويي از سند را به دستگاه ها ارائه بدهيم و اين الگو بايد براي سند باسوادي كاركنان، خانواده هايشان و خدمات گيرندگان توسط آموزش و پرورش تنظيم شود.
 و با اشاره به اينكه نكته دوم در تنظيم سند مشمول همه دستگاه ها نمي شود خواستار مشخص كردن دستگاه هاي مشمول الگوي اين سند توسط آموزش و پرورش شد.
در ادامه اين نشست مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري از ارسال ابلاغ آيين نامه جديد شوراي پشتيباني نهضت سواد آموزي به اعضاء اين كارگروه خبر داد و گفت: آيين نامه جديد ظرفيت هاي جديدي را معرفي كرده كه نسبت به ايين نامه قبل پويا تر است و جاي فعاليت بيشتري در آن وجود دارد .
جواديان زاده به نقش نهاد هاي غيردولتي و تشكل هاي مردم نهاد در آيين نامه جديد اشاره كرد و گفت: در آيين نامه جديد به نقش و فعاليت سازمان هاي غير دولتي و شناسايي سازمان هاي خيرين و تشكل هاي مردم نهاد در اجراي افزايش رشد سواد آموزي از طريق رسانه هاي جمعي تاكيد شده است.
وي در پايان سخنان خود به ارتباط و هماهنگي با مسئولان دستگاه هاي مربوطه در رشد سواد آموزي در استان تاكيد كرد و گفت: به مراتب جلسات و هماهنگي هايي با حضور كارشناسان دفتر اجتماعي با اعضاء اين شورا ها در جهت اشنايي و آگاهي از اهداف سواد آموزي برگزار شده است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات