مدير كل دفتر امور اجتماعي وفرهنگی استانداري يزد :

سیاست گذاری های اجتماعی مبتنی بر امید باشد

مدير كل دفتر امور اجتماعي وفرهنگی استانداري يزد گفت : سیاست گذاری های اجتماعی ، باید مبتنی بر امید باشد و با این امید که برنامه ها و سیاست گذاری ها بتواند وضعیت اجتماعی جامعه را بهبود بخشد، دست به اقدام بزنیم .

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ،سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه ، جلسه هماهنگي اجرای طرح پایلوت خانواده سالم و بالنده استان ، با حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگی استانداري یزد و مسئولان دعوت شده به این جلسه ، در دفتر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، برگزار شد .
مدير كل دفتر امور اجتماعي وفرهنگی استانداري ، در این جلسه با اشاره به سیر صعودی آسیب های اجتماعی در کشور ، عنوان کرد : رشد و سیر صعودی آسیب های اجتماعی در کشور این سوال را در ذهن به وجود می آورد که برنامه ریزی ها و نشست هایی که به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت می گیرد، مفید و موثر نیست اما باید توجه داشت که اگر این برنامه ها و سیاستگذاری ها نبود ، با شتاب فزاینده و درصد بیشتر این آسیب ها روبرو بودیم .
"مجیدجوادیان زاده" ، افزود : رهبرمعظم انقلاب اسلامي ،اخيرا در دیداری با مسئولان دستگاههای اجرایی ، پنج آسيب  اجتماعی اعتیاد ، حاشیه نشینی ، فساد و فحشا ، طلاق و مناطق بحران خیز را به عنوان آسیب های اصلی جامعه و جزو اولويت دستگاه ها عنوان کردند که این آسیب های پنجگانه با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند و ایجاد هر کدام از آن ها ، به افزایش آسیب دیگری منجر می شود .
وی اظهار داشت : درکشور، به این منظورستاد ساماندهی و مدیریت اجتماعی و فرهنگی آسیب های اجتماعی تشکیل شد تا به صورت جامع علل این آسیب ها بررسی شود.
جوادیان زاده ، با اشاره به آمار بالای طلاق در برخی از مناطق کشور ، خاطر نشان ساخت : بررسی علل و عوامل طلاق به صورت جامع ، یکی از برنامه های مهم و دارای اولویت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و تمام تلاش ما این است که  از پراکندگی ها و موازی کاری ها در این زمینه جلوگیری شود .
وی طرح خانواده سالم و بالنده را در راستای پیشگیری از طلاق موثر دانست و تصریح کرد : این طرح در ابتدا به صورت مباحث تئوریک  و به منظور تولید داده ، انجام شد و در مرحله بعدی برای اجرایی شدن این طرح ، فاز دیگری با عنوان پیاده سازی استراتژی صورت گرفت كه در آن سه برنامه عملياتي و كليدي از جمله تهيه بانك اطلاعاتي ، يكپارچه سازي آموزش ها در اين حوزه و انتخاب پايلوت بود.
جوادیان زاده اظهار داشت : براي پياده سازي برنامه هاي مختلف و ارزيابي نتايج وتعميم دادن اين نتايج بر اساس فيدبك ، بخش انتخاب پایلوت صورت گرفت که دانشگاه يزد ، در ميان كانديداهاي موجود به عنوان محل اجرای پایلوت انتخاب شد .
گفتنی است اعضای این جلسه نیز در خصوص چگونگی تامین نیروی انسانی ، سیستم ارزیابی ، ایجاد کارت داوطلبانه ازدواج و تعهدات سازمان های عضو شورا در اجرای پایلوت، به بحث و گفتگو پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات