شرایط برای تسریع در ارائه تسهیلات به 1000 واحد با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان فراهم می شود

استاندار یزد با اشاره به وجود بیش از هزار واحد نیمه تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان یزد، عنوان کرد: در این راستا می توان واحدهایی که برای اتمام واحد خود معطل دریافت تسهیلات هستند را شناسایی کرده و اعتبارات لازم در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا این طرح ها جهت حل مشکلات در جلسات ستاد تسهیل و شورای هماهنگی بانک مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان یزد که با حضور اعضای این شورا در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و صنعتی اظهارداشت: خوشبختانه در این حوزه ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که از جمله آن ها می توان از منابع موجود در بانک ها، حمایت های دولتی از طریق تبصره ۱۸، افزایش سهمیه های یزد در این حوزه و مصوبه رئیس جمهور برای اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان طی دو سال به استان یاد کرد که ضروری است از این منابع به نحو احسن استفاده شود.
وی با تاکید بر تشکیل جلسه با شورای هماهنگی بانک های استان در روزهای پایانی امسال، تصریح کرد: امیدواریم ماحصل این جلسه ، نقشه راه بانک ها جهت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۰ را مشخص کند تا هیچ محدودیتی برای تامین منابع سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تا سقف ۷۰ درصد از محل منابع بانک ها وجود نداشته باشد.
دکتر طالبی به پیگیری های انجام شده جهت افزایش سقف پرداخت و اختیارات بانک های استان اشاره کرد و گفت: نتیجه این پیگیری ها قول حمایت و افزایش سقف اختیارات برخی از بانک های در استان بود.
استاندار یزد ادامه داد: در صورت عدم همکاری بانک ها و دستگاه های دولتی پس از برگزاری جلسه هماهنگی و کوتاهی آن ها در حمایت از منافع مردم و حمایت از تولید، موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
استانداریزد با اشاره به لزوم تامین آب و برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران جدید در استان، خاطرنشان کرد: وزیر نیرو تاکید ویژه ای بر تامین آب و برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنایع داشتند و لذا شرکت های توزیع برق و آب منطقه ای باید همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسائل مربوط به ارز باید از طریق شبکه بانک پیگیری شود، اظهارداشت: شورای هماهنگی بانک ها همچنین باید به صورت ماهانه اقدام به رصد تسهیلات اعطایی بانک ها کند.
دکتر طالبی در ادامه به وجود بیش از هزار واحد نیمه تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا می توان واحدهایی که برای اتمام واحد خود معطل دریافت تسهیلات هستند را شناسایی کرده و اعتبارات لازم در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا این طرح ها  جهت حل مشکلات در جلسات ستاد تسهیل و شورای هماهنگی بانک مورد پیگیری قرار گیرد.
استانداریزد با تاکید بر اینکه باید عرصه را برای فعالیت های دانش بنیان، کسب و کارهای نو و استارتاپ ها فراهم کرد، تصریح کرد: اعطای تسهیلات به این گونه فعالیت ها و مشاغل که از اولویت های توسعه ای استان هستند باید با نگاه بازتر و با سهولت بیشتر انجام شود.
وی در انتها با بیان اینکه آمادگی لازم برای حمایت از صنایع کم آبخواه و منطبق بر شرایط زیست محیطی در استان وجود دارد، اظهارداشت: باید از نگاه سنتی حاکم بر سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در حوزه های کاشی و سرامیک، فولاد و ... فاصله گرفت و به دنبال توسعه صنایع دانش بنیان که زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم می کند، باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات